V pretekoch sprevádzaných niekoľkými dažďovými prehánkami si TS050 Hybrid so štartovým číslom 8 (jazdecká zostava: Sébastien Buemi, Anthony Davidson a Kazuki Nakajima) došiel pred 50 200 divákmi pre víťazstvo, o ktorom sa rozhodlo až v posledných 15 minútach.
Okrem obvyklých odmien pre víťaza si posádka vozidla č. 8 vydobyla aj cennú trofej ITT (International Tourist Trophy) britského Kráľovského autoklubu (RAC), ktorá sa udeľuje už od roku 1905, a v minulosti ju získali také legendy motoristického športu, akými boli Tazio Nuvolari, Graham Hill alebo Stirling Moss.
Monopost TS050 Hybrid č. 7, štartujúci z pole position s jazdeckou zostavou v zložení Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López, zajazdil najrýchlejšie kolo celého preteku, ale bohužiaľ stratil viac ako hodinu kvôli nehode a nakoniec si došiel pre 23. miesto. José María absolvoval prehliadku v lekárskom stredisku pretekárskeho okruhu a potom odišiel do nemocnice na preventívne skeny, ktoré potvrdili, že z nehody vyviazol bez zranení.
Hoci sa závod s oboma Toyotami na prvých miestach začal za chladného a suchého počasia, čoskoro sa podmienky zmenili. Po 45 minútach prišla prehánka, po ktorej zakrátko nasledoval aj ľahký dážď.
Chvíľu pred druhou zastávkou v boxoch bol na vozidle č. 7 zaznamenaný problém so stabilizátorom, kvôli ktorému sa zhoršila ovládateľnosť monopostu a Kamui sa kvôli spomaleniu prepadol na štvrté miesto.
Vedenia pretekov sa ujal Anthony za volantom vozidla č. 8 a bojoval s vozidlom Porsche č. 2. Po uplynutí dvoch hodín sa počasie ešte zhoršilo a podmienky na trati začali byť veľmi náročné.
Oba monoposty TS050 Hybrid pokračovali na hladkých pneumatikách, na rozdiel od vozidiel Porsche, ktoré prezuli na prechodné obutie. Kamui za najsilnejšieho dažďa stratil nejaký čas na štrku pri trati, zatiaľ čo Anthony s vozidlom č. 8 sa krátko prepadol na druhé miesto.
Po zlepšení podmienok si vozidlá Porsche urobili zastávku v boxoch navyše kvôli prezutiu na slicky, a tak Anthony opäť zaujal pozíciu na čele. Krátko po polovici pretekov prišiel ďalší dážď, ktorý nakoniec zmaril šance vozidla č. 7 na dobré umiestnenie. José María pri súboji so zle ovládateľným vozidlom narazil za vysokej rýchlosti do bariéry z pneumatík, čím došlo k vážnemu poškodeniu prednej aj zadnej časti monopostu. Napriek tomu sa mu podarilo dôjsť do boxov, kde mechanici vďaka svojej usilovnej snahe nakoniec voz opravili. Po 66 minútach v garáži tak Mike vyšiel s vozidlom späť na trať ako 26. v poradí.
Spomínaná nehoda si vyžiadala výjazd safety caru, čím sa výrazne znížila výhoda vozidla č. 8 voči monopostu Porsche č. 2. Tesný súboj pokračoval aj v posledných dvoch hodinách, keď Sébastien za volantom vo svojom poslednom úseku bojoval o umiestnenie.
O všetkom sa rozhodlo až v samotnom závere pretekov. Keď sa z boxov po poslednej zastávke 30 minút pred koncom vynorilo Porsche č. 2, jeho náskok predstavoval iba osem sekúnd. Sébastien tvrdo bojoval o vedúcu pozíciu a zaznamenal dlhú sériu veľmi rýchlych kolies, a to aj cez ďalšie drobné mrholenie na trati, a nakoniec tak iba 12 minút pred koncom pretekov predbehol a zvíťazil o 6,173 sekundy.
Druhým kolom tohtoročnej sezóny je 6 hodín v Spa-Francorchamps v Belgicku. Ide o posledné preteky pred 24 hodín Le Mans. Spa bude vôbec prvým podnikom, do ktorého Toyota nasadí tri hybridné monoposty LMP1. Za volantom vozidla TS050 Hybrid so štartovým číslom 9 sa budú striedať Stéphane Sarrazin, Yuji Kunimoto a Nicolas Lapierre.