TOYOTA GAZOO RACING

ladí na nemecký asfalt

2017-08-16

Po úspešnej domácej akcii na fínskej pôde tím TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team (WRT) mieri na rely Nemecko, kde sa uskutoční ďalšie kolo tohtoročnej sezóny svetového šampionátu rely FIA. Keďže sa Yaris WRC chystá len na druhý podnik organizovaný čisto na asfalte, hlavným cieľom tímu bude vývoj vozidla na pevnom povrchu. Tím sa plne koncentruje na asfalt s cieľom nadobudnúť vyššiu sebaistotu na tomto povrchu.

Rely Nemecko je známa ako kombinácia rôznych typov skúšok na asfalte počas celého podniku. Patria sem úzke úseky medzi vinicami, náročný vojenský priestor Baumholder aj rýchle vidiecke cesty. Nastavenie podvozka a voľbu obutia môžu komplikovať rozličné charakteristiky ciest i často sa meniace klimatické podmienky.

Východiskovým bodom rely je tentoraz jazero Bostalsee, pričom podnik začína nová superšpeciálka v blízkosti Saarbrückenu. Ďalšou divácky atraktívnou časťou je rýchlostná skúška Wadern-Weiskirchen, ktorá sa v piatok trikrát zopakuje okolo viníc u Mittelmoselu a Grafschaft. V sobotu sa podnik presúva do vojenského priestoru Baumholder, kde prebehne celkom deväť rýchlostných skúšok, vrátane dvoch prejazdov po železobetónovom povrchu Panzerplatte s dĺžkou 41,97 km. V nedeľu sa dvakrát zopakujú dve rýchlostné skúšky: v meste Losheim am See a v regióne St. Wendeler Land, ktorá súčasne predstavuje Power Stage končiaci na okraji servisného parku.

Hoci je Latvala známy predovšetkým pre svoje úspechy na drobnom štrku, slušné skóre dosiahol aj v Nemecku, kde dvakrát skončil ako druhý (v rokoch 2012 a 2015). Hänninen však v Nemecku súťažil iba raz, a to v roku 2011. Lappi tu vlani v kategórii WRC2 zvíťazil a celkovo dokončil ako siedmy.

„Tento rok to bude naša druhá rely na asfalte, takže bude zaujímavé pozorovať, ako vylepšenia zavedené na vozidle budú fungovať za odlišných podmienok. Vývoj vozidla pre asfaltový povrch stále prebieha a tento týždeň sme v rámci predštartového testovania skúšali niekoľko nových vecí. Podľa mojich skúseností z Nemecka v úlohe jazdca si pamätám, aké zákerné rýchlostné skúšky bývajú: platí, že čím vyššie je vaše poradie na štarte, tým je to ľahšie. Po Fínsku sa cítime sebavedomo, takže sa už tešíme na začatie rely a uvidíme, čo dokážeme. Myslím, že Yaris WRC by mal byť dobre pripravený.“

- Tommi Mäkinen (šéf tímu)

„Pri testovaní nám trochu spŕchlo, čo ma potešilo, pretože počas víkendovej Rely Nemecko môžeme nejaký dážď očakávať. Yaris WRC v špecifikácii pre asfalt už poznám, ale v Nemecku platia odlišné charakteristiky. Pri skúškach sme sa zamerali na brzdenie, pretože tu môžeme získať alebo naopak stratiť veľa času. Tiež sme pracovali na zavesení kolies – v Nemecku použijeme mäkšie nastavenie podvozku než na Korzike. Nemecko je jednou z najzáludnejších rely sezóny a naši súperi budú silní, takže budem veľmi spokojný s dojazdom v prvej päťke a zisk pódiového umiestnenia by bol naozaj skvelým úspechom.“

- Jari-Matti Latvala (jazdec, vozidlo č. 10)

TOYOTA GAZOO Racing - Juho Hänninen
TOYOTA GAZOO Racing - Juho Hänninen

„Po Fínsku mám veľmi dobré pocity. Síce som v Nemecku už veľmi dlho nejazdil, tento rok sme ale ukázali slušné tempo na asfalte na Monte Carle aj na Korzike, takže si myslím, že aj v Nemecku dokážeme byť silní – najmä po skúškach. Počasie sa v Nemecku môže veľa meniť, takže ak zaprší, bude tam na cestách prvý deň veľa bahna, čo vzhľadom na naše poradie na štarte bude náročné. Ale táto rely je tiež naozaj zábavná – rýchlostné skúšky v priestore Baumholder organizované druhý deň sú skutočne jedinečné.“

- Juho Hänninen (jazdec, vozidlo č. 11)

„Víťazstvo vo Fínsku nič nemení na mojom prístupe v Nemecku – z môjho najsilnejšieho podniku sezóny sa chystám na akciu, ktorá je mimo moju komfortnú zónu. Je to moja prvá asfaltová rely s vozidlom WRC, ale zisťujem, že Yaris WRC sa na asfalte ovláda ľahšie ako na drobnom štrku. Má skvelú aerodynamiku a výkonový potenciál, najväčším obmedzením je obutie – výkon vozidla prekračuje záberové schopnosti pneumatík, takže musíte ísť čisto a šetrne. Ak sa nám v Nemecku vyhnú nepríjemnosti, máme šancu na dojazd v prvej päťke a zisk bodov. To je mojím cieľom.“

- Esapekka Lappi (jazdec, vozidlo č. 12)

TOYOTA GAZOO Racing - Esapekka Lappi
Štatistiky (Rely Nemecko):
Rok Jari-Matti Latvala Juho Hänninen Esapekka Lappi
2016 48 - 7
2015 2 - 42
2014 nedokončil - -
2013 7 - -
2012 2 - nedokončil
Svetový šampionát Rely Fia 2017, poradie jazdcov po deviatom kole:
  1. Thierry Neuville 160 
  2. Sebastien Ogier 160 
  3. Ott Tanak 119 
  4. Jari-Matti Latvala 114 
  5. Dani Sordo 84 
  6. Elfyn Evans 79 
  7. Craig Breen 53 
  8. Hayden Paddon 51 
  9. Juho Hänninen 46 
  10. Esapekka Lappi 45
Svetový šampionát Rely Fia 2017, poradie v pohári konštruktérov po deviatom kole:
  1. M-Sport World Rally Team 285 
  2. Hyundai Motorsport 251 
  3. TOYOTA GAZOO Racing WRT 193 
  4. Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team 135

Zistite viac

Vaše nastavenie súborov cookie

Naše webové stránky používajú súbory cookie, aby sme vám mohli poskytovať lepšie služby. Pokiaľ voči tomu nemáte námietky, pokračujte v používaní týchto webových stránok ako obvykle; v opačnom prípade sa tu môžete informovať o tom, ako zmeniť nastavenie súborov cookie.

Potvrďte svoju voľbu označením zaškrtávacieho políčka v prípade, že súhlasíte; pokiaľ nesúhlasíte, zaškrtnutie zrušte:

OK