Turecká rely, do pretekárskeho kalendára WRC zaradená prvýkrát od roku 2010, dôkladne preverila všetky tímy aj posádky na úplne nových rýchlostných skúškach po drsných šotolinových cestách plných kamenia, nesmierne náročných pre vozidlá a ich obutie.
Vo vyčerpávajúcej rely, kde sa len piatim vozidlám WRC podarilo podujatie dokončiť bez vynúteného odstúpenia najmenej v jednej z troch etáp, sa tím Toyota a jeho jazdci zamerali v prvom rade na spoľahlivosť a elimináciu chýb, čo nakoniec prinieslo svoje ovocie.
Tänak a Latvala po piatkových jazdách obsadili piate, resp. štvrté miesto. V tom pokračovali až do začiatku sobotňajšieho popoludnia, kedy problémy ich súperov začali miešať poradie. Uvedenej dvojici sa však v zostávajúcich rýchlostných skúškach podarilo problémom vyhýbať, kedy Tänak zvíťazil o 22,3 s pred Latvalom s náskokom cca minúty a pol pred posádkou na treťom mieste.

Esapekka Lappi v sobotu ráno vyšiel z trate a v dôsledku následného ťažkého poškodenia vozidla nemohol do nedeľných bojov už zasiahnuť. To však Toyote nezabránilo v zisku cenných 43 bodov do hodnotenia majstrovstiev konštruktérov, kde teraz tri kolá pred koncom sezóny tím vedie o päť bodov. Tänak, ktorý takisto získal tri bonusové body za tretie miesto v záverečnej Power Stage, sa vyšplhal na druhé miesto v majstrovstvách pretekárskych jazdcov, iba 13 bodov za prvým v poradí. Latvala, štvrtý v Power Stage, sa posúva na piate miesto za Lappiho.

„Po Fínsku a Nemecku sme ako tím TOYOTA GAZOO Racing WRT dosiahli vynikajúce výsledky v tretej rely po sebe. Veľmi oceňujem podporu fanúšikov z celého sveta. Turecká rely bola pre nás veľmi náročná, nad rámec akýchkoľvek predstáv, čo platí pre všetky komponenty vozidla vrátane podvozka, motora a obutia, a to kvôli drsným cestám s veľkými kameňmi a vysokým teplotám. Vážim si všetkých jazdcov, navigátorov aj všetkých členov tímu, že tieto cesty zvládli a dorazili do cieľa s tak skvelým výsledkom. Ďakujem všetkým a blahoželám!
Pri každom z vozidiel nastali menšie ťažkosti a všetky posádky museli ísť opatrne. Opatrná jazda späť do servisného parku, vylepšenie vozidla spoločne s technikmi a mechanikmi pri servisnej prestávke a návrat späť na rýchlostné skúšky ... tak sa nám podarilo skončiť až na stupne víťazov. Keď Latvala v sobotu došiel celkovo ako druhý, vyhlásil, že v nedeľu pôjde za tím a svojho tímového kolegu. Výsledok takejto tímovej práce ma veľmi teší. Som hrdý nielen na víťaznú posádku, Tänaka a Järveoju, ale aj na všetkých tímových kolegov, vďaka ktorých veľkej snahe sa nám toto podarilo.
Cieľom práce Toyota Motor Corporation v tomto tíme je pripravovať vozidlá, ktoré sa budú majiteľom ľahšie riadiť. Spoločne s našimi úžasnými stajňovými kolegami budeme aj naďalej robiť, „stále lepšie automobily“, aby sme s vami v budúcnosti mohli zdieľať ešte viac radosti. Ďakujeme vopred všetkým fanúšikom za ich pretrvávajúcu podporu tímu.“

„Tento víkend bol pre nás opäť absolútne skvelý. Ďakujem Ottovi a Jari-Mattimu: výborne sa sústredili a neurobili žiadne chyby. Pre všetkých to bola nová rely s niekoľkými veľmi technickými rýchlostnými skúškami a videli sme, že urobiť chybu je ľahké. Bola to veľká výzva aj pre automobily, ale zvládli sme to a toto je náš výsledok. Tím odviedol skvelú prácu s paketom pre chladenie aj so všetkým ostatným a teraz sa zdá, že máme veľmi spoľahlivé auto. Je úžasné, že teraz vedieme v majstrovstvách konštruktérov a až do konca sezóny v našej snahe nepoľavíme. "

„Pre tím je to skvelý výsledok. Hlavnou úlohou dneška bolo skončiť na prvom a druhom mieste, čo sa nám podarilo. Všetko prebiehalo podľa plánu. Snažil som sa ísť rozumne a neurobiť žiadnu hlúposť. Usilovne sa snažíme získať pohár konštruktérov, takže tieto body sú veľmi cenné a veľmi zaujímavo teraz vyzerá aj zvyšok tohtoročnej sezóny. Pre mňa osobne je veľmi príjemné znovu získať pódiové umiestnenie. Počnúc Fínskom všetko začína vyzerať lepšie. Teraz sa snažme, aby to aj pokračovalo.“
„Táto rely bola nesmierne náročná. Od začiatku som vedel, že túto rely nevyhrá najrýchlejší, ale ten najšikovnejší. Išli sme najdôslednejšie a podarilo sa nám zvládnuť celú rely bez problémov alebo vynútených zastávok v ktorýchkoľvek rýchlostných skúškach. Je jasné, že je to výsledkom veľkého úsilia celého tímu a toho, že sa nám podarilo postaviť veľmi silný automobil. Šampionát je teraz stále otvorený, a tak tlačíme stále na pílu.“

Konečná klasifikácia, Turecká Rely
- Ott Tänak / Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) 3 hod 59 min 24,5 s
- Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +22,3 s
- Hayden Paddon/Seb Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC) +1 min 46,3 s
- Teemu Suninen / Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC) +4 min 10,9 s
- Andreas Mikkelsen / Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC) +7 min 11,7 s
- Henning Solberg/Ilka Minor (Skoda Fabia R5) +13 min 40,6 s
- Jan Kopecky / Pavel Dresler (Skoda Fabia R5) +18 min 25,2 s
- Simone Tempestini/Sergiu Itu (Citroen C3 R5) +19 min 37,1 s
- Chris Ingram/Ross Whittock (Skoda Fabia R5) +20 min 21,3 s
- Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +20 min 51,2 s
