Čím drsnejší, tým lepší.

40 rokov Toyoty na Dakare

Posúvame hranice k lepšiemu

TOYOTA GAZOO Racing stelesňuje zasadenie sa automobilky TOYOTA o prekonávanie všetkých mysliteľných obmedzení na ceste k výrobe stále lepších automobilov. Pri extrémnych podmienkach motoristického športu tvoríme nové technológie a v najnáročnejších podmienkach hľadáme nové riešenia a cesty ku zlepšeniu. Jedny preteky vyjadrujú túto myšlienku viac ako ktorékoľvek iné: Rely Dakar, podnik, na ktorom Toyota zaznamenala naozaj pozoruhodnú históriu. Víťazstvo na Dakare nie je založené iba na rýchlosti. Kľúčová je kvalita, trvanlivosť a spoľahlivosť.

/

Dôvera v extrémnych podmienkach

Dakarská rely, ktorá predstavuje viac ako 9000 km iba v priebehu dvoch týždňov, je tou najextrémnejšou skúškou, akú si dokážeme predstaviť. Kombinácia impozantných piesočných dún, zradných riečnych korýt a neuveriteľných rýchlostí testuje každučký komponent v našich vozidlách až na samotných hraniciach možností. Pri takých extrémoch hrá prím dôvera, a práve vďaka spoľahlivej odolnosti sú naše vozidlá pre mnohých účastníkov rely prvou voľbou.
 


"42,4 % vozidiel, ktoré v ročníku 2016 úspešne dorazili do cieľa, boli modely od Toyoty"

 

Aktuálne informácie

Získajte ďalšie informácie o postupe Toyoty na tejto relly prostredníctvom každodenných noviniek z Dakara.

Objavte viac

Hilux: 50 rokov neporaziteľnosti

Rad automobilových značiek nakrúca senzačné videá 'rozličných testov', ktorých hlavným cieľom je šírenie publicity na kanále YouTube. Ale Hilux nemusí nikomu nič dokazovať. Hilux absolvuje 'najdrsnejšie skúšky' už 50 rokov v rukách majiteľov pohybujúcich sa v tých najextrémnejších podmienkach planéty na ceste k neporaziteľnosti - to je 'Invincible 50'.

Objavte Hilux

Toyota Hilux Dakar

Toyota Hilux :: Dakar Rally
Prepracované nezávislé zavesenie zadných kolies so zdvihom predĺženým o 12 %
Toyota Hilux Dakar
Motor V8 pred zadnou nápravou
Toyota Hilux Dakar
Stály pohon všetkých kolies
Toyota Hilux Dakar
Znížená hmotnosť
/

Tím

Tím TOYOTA GAZOO Racing nadväzuje na dakarskú premiéru v roku 2012 s vozidlom Toyota Hilux a do pretekov Dakar 2018 stavia hneď tri svoje vozidlá. Celkom nová Toyota Hilux sa chváli veľkým množstvom mechanických vylepšení, ktoré sú prísľubom veľkého posunu schopností. Nový model, ktorý v testoch absolvoval viac ako 3000 kilometrov, stavia na spoľahlivosti a odolnosti svojho predchodcu a pridáva vylepšené jazdné vlastnosti a vyváženosť pre výslednú kombináciu, ktorá je podľa mienky tímu receptom na víťazstvo.

/
#304

Jazdec: Giniel De Villiers

Krajina: Juhoafrická republika

Úspechy na Dakare: 7 pódiových umiestnení, 1 víťazstvo (2009)

Zaujímavosť: Giniel až na jednu výnimku (2007) sa na Dakare umiestnil vždy v desiatke najlepších

/
#304

Jazdec: Dirk Von Zitzewitz

Krajina: Nemecko

Úspechy na Dakare: Prvý raz na Dakare: 1997, 1 víťazstvo (2009)

Zaujímavosť: Dirk sa na Dakare prvý raz zúčastnil na motocykli (1997)

/
#301

Jazdec: Nasser Al Attiyah

Krajina: Katar

Úspechy na Dakare: 2 víťazstvá (2011 a 2015)

Zaujímavosť: Nasser získal bronzovú olympijskú medailu v streľbe na skeet

/
#301

Jazdec: Mathieu Baumel

Krajina: Francúzsko

Úspechy na Dakare: 1 víťazstvo (2015)

Zaujímavosť: Mathieu je šesťnásobným majstrom v rôznych kategóriách motoristického športu

/
#309

Jazdec: Bernard Ten Brinke

Krajina: Holandsko

Úspechy na Dakare: Najlepšie umiestnenie na Dakare: 7. miesto

Zaujímavosť: Bernard je vo svojej domovine vlastníkom firmy, ktorá dodáva kuchyne

/
#309

Jazdec: Michel Périn

Krajina: Francúzsko

Úspechy na Dakare: 3 víťazstva (1994, 1995, 1996)

Zaujímavosť: Michel je profesionálnym navigátorom už od roku 1984

Kľúčové fakty o Dakarskej rely 2018

+500 účastníkov 60 rôznych národností
+500 účastníkov 60 rôznych národností
10 000 km v každom ročníku
10 000 km v každom ročníku
10. ročník usporiadaný v Južnej Amerike
10. ročník usporiadaný v Južnej Amerike
15 dní pretekania
15 dní pretekania

História rely

Thierry Sabine v roku 1978 usporiadal prvý ročník Rely Dakar. Do pretekov, ktoré na začiatku prekonávali saharskú púšť, mohli účastníci nasadiť ľubovoľné vozidlo s motorom a kolesami. V severnej Afrike sa rely konala až do roku 2008, kedy bola z bezpečnostných dôvodov zrušená a o rok neskôr sa presunula do Južnej Ameriky. Miesto konania sa zmenilo, ale názov a duch súťaže zostal nezmenený.
 

Trasa rely

Rely etapy zahŕňajú viac ako 5000 km, ktoré dopĺňa ďalších 4000 km prejazdov medzi jednotlivými trasami. Sedem zo 14 etáp Dakaru 2018 vedie kompletne v teréne alebo v piesočných dunách, čím sa tento ročník radí medzi najnáročnejšie v novodobej histórii pretekov.

V rámci 40. ročníka (už desiateho v Južnej Amerike) sa Rely Dakar vracia do Peru, kde budú preteky 6. januára odštartované v hlavnom meste Lime. Behom niekoľkých etáp v podobe okruhu sa posádky budú musieť vyrovnať s množstvom dún a nasledovne prejdú 12. januára do Bolívie. Odtiaľ sa potom jazdci v dvoch ďalších etapách presunú na juh cez jeden z najvyšších regiónov Bolívie a následne prejdú do severnej Argentíny. Dvadsiateho januára s úľavou pretnú cieľovú čiaru v meste Córdoba.

/

Ďalšie informácie o tíme TOYOTA GAZOO Racing

Vaše nastavenie súborov cookie

Naše webové stránky používajú súbory cookie, aby sme vám mohli poskytovať lepšie služby. Pokiaľ voči tomu nemáte námietky, pokračujte v používaní týchto webových stránok ako obvykle; v opačnom prípade sa tu môžete informovať o tom, ako zmeniť nastavenie súborov cookie.

Potvrďte svoju voľbu označením zaškrtávacieho políčka v prípade, že súhlasíte; pokiaľ nesúhlasíte, zaškrtnutie zrušte:

OK