Predajné a servisné miesta
Otestujte si Toyotu
Zostavte si Toyotu

Toyota Motor Corporation

história spoločnosti

Okrem samotnej firmy Toyota Motor Company je jedným z najvýznamnejších odkazov Kiichiro Toyody slávny Toyota Production System.

Otvoriť sa svetu


Motivovaný potrebou vyrobiť čo najviac, s čo najmenšími prostriedkami a zároveň docieliť čo najvyššiu kvalitu a spoľahlivosť, vyvinul Kiichiro svoju filozofiu "just-in-time", ktorá spoločnosti umožnila zredukovať zásoby dielov potrebných k výrobe a s minimálnym odpadom vyprodukovať len presne určené množstvo dopredu objednaných automobilov. Tento prístup sa stal kľúčovým faktorom pre rozvoj firmy a odráža dlhodobý rešpekt k človeku a životnému prostrediu. Toyota Production System (Výrobní systém Toyota) sa stal nedostihnuteľným príkladom v očiach celého automobilového priemyslu vďaka dôrazu na neustále zlepšovanie, oddanosť zamestnancov a najvyššiu kvalitu.

Toyota povstala z popola priemyslového otrasu v povojnovom Japonsku a stala sa najväčším výrobcom vo svojej krajine – získala si viac než 40% miestneho trhu. V roku 1980 vyrobila Toyota svoj 30-miliónty automobil a na prielome storočia už toto číslo dosiahlo hodnotu 100 miliónov.

Okrem územia Japonska začala Toyota ku koncu 50. rokov podnikať tiež nájazdy na zahraničné trhy. Prvé modely Toyoty Crown dorazili do USA v roku 1957 a do roku 1965 sa firme vďaka vozom ako je Toyota Corolla podarilo vybudovať reputáciu vynikajúcich zákazníckych služieb, veľkej spokojnosti zákazníkov a predajných čísiel, ktorým sa vyrovnala miestnym výrobcom. V roku 2004 presiahli predaje automobilov Toyota v USA hranicu 2 miliónov, pričom 1,4 milióna vozidiel a takmer 1,3 milióna motorov bolo vyrobených na území USA.

/
Do Európy


Prvý oficiálny import automobilov Toyota do Európy sa odohral v Dánsku v roku 1963 a od tejto doby sa spoločnosti darí neustále rásť i na náročnom a komplexnom trhu. V roku 2006 dodala Toyota do Európy svoj 15-miliónty automobil a dosiahla tak rekordný predajný výsledok už desiaty rok po sebe. Toyota verí filozofii lokalizácie svojich vozov tak, aby zodpovedali rozličným špecifickým požiadavkám európskych zákazníkov. To znamená, že aktivity firmy v Európe – či už ide o výrobu, výskum a vývoj alebo marketing – sú lokalizované priamo v oblastiach, ktorým sú ich služby určené.

Dnes sa firme Toyota darí z tohto prístupu ťažiť. Po celej Európe si vybudovala neotrasiteľnú reputáciu vďaka spoľahlivosti, zákazníckym službám a celkovej spokojnosti. To všetko za podpory siete 28 nadnárodných predajných spoločností v 48 krajinách a celkového počtu 3000 predajných miest.

Nepretržitú expanziu firmy Toyota v Európe potvrdzuje nedávne zahájenie výstavby deviatej výrobnej linky Toyota na území Európy, umiestnenej v Petrohrade v Rusku. Továreň má byť sprevádzkovaná v decembri roku 2007.

/

Novinky

Vaše nastavenie súborov cookie

Naše webové stránky používajú súbory cookie, aby sme vám mohli poskytovať lepšie služby. Pokiaľ voči tomu nemáte námietky, pokračujte v používaní týchto webových stránok ako obvykle; v opačnom prípade sa tu môžete informovať o tom, ako zmeniť nastavenie súborov cookie.

Potvrďte svoju voľbu označením zaškrtávacieho políčka v prípade, že súhlasíte; pokiaľ nesúhlasíte, zaškrtnutie zrušte:

Zlepšujú zabezpečenie webových stránok Toyota a poskytujú užívateľovi minimálne služby.

Zlepšujú poskytované služby prostredníctvom analýz, prieskumov vo vyskakovacích oknách, celkovej výkonnosti a monitorovania.

Slúžia pre uchovanie vašich údajov pre prihlásenie do systému a vylepšujú užívateľské prostredie tým, že uchovávajú vybrané voľby.

Umožňujú naplno využívať všetky možnosti rozhrania, slúžia pre uloženie záznamov o navštívených stránkach alebo informujú o službách vo vašom okolí. Môžu súvisieť s cielenou reklamou na webových stránkach Toyota i mimo nich.