Predajné a servisné miesta Otestujte si Toyotu Zostavte si Toyotu

Toyota Motor Corporation

história spoločnosti

Okrem samotnej firmy Toyota Motor Company je jedným z najvýznamnejších odkazov Kiichiro Toyody slávny Toyota Production System.

Otvoriť sa svetu


Motivovaný potrebou vyrobiť čo najviac, s čo najmenšími prostriedkami a zároveň docieliť čo najvyššiu kvalitu a spoľahlivosť, vyvinul Kiichiro svoju filozofiu "just-in-time", ktorá spoločnosti umožnila zredukovať zásoby dielov potrebných k výrobe a s minimálnym odpadom vyprodukovať len presne určené množstvo dopredu objednaných automobilov. Tento prístup sa stal kľúčovým faktorom pre rozvoj firmy a odráža dlhodobý rešpekt k človeku a životnému prostrediu. Toyota Production System (Výrobní systém Toyota) sa stal nedostihnuteľným príkladom v očiach celého automobilového priemyslu vďaka dôrazu na neustále zlepšovanie, oddanosť zamestnancov a najvyššiu kvalitu.

Toyota povstala z popola priemyslového otrasu v povojnovom Japonsku a stala sa najväčším výrobcom vo svojej krajine – získala si viac než 40% miestneho trhu. V roku 1980 vyrobila Toyota svoj 30-miliónty automobil a na prielome storočia už toto číslo dosiahlo hodnotu 100 miliónov.

Okrem územia Japonska začala Toyota ku koncu 50. rokov podnikať tiež nájazdy na zahraničné trhy. Prvé modely Toyoty Crown dorazili do USA v roku 1957 a do roku 1965 sa firme vďaka vozom ako je Toyota Corolla podarilo vybudovať reputáciu vynikajúcich zákazníckych služieb, veľkej spokojnosti zákazníkov a predajných čísiel, ktorým sa vyrovnala miestnym výrobcom. V roku 2004 presiahli predaje automobilov Toyota v USA hranicu 2 miliónov, pričom 1,4 milióna vozidiel a takmer 1,3 milióna motorov bolo vyrobených na území USA.

/
Do Európy


Prvý oficiálny import automobilov Toyota do Európy sa odohral v Dánsku v roku 1963 a od tejto doby sa spoločnosti darí neustále rásť i na náročnom a komplexnom trhu. V roku 2006 dodala Toyota do Európy svoj 15-miliónty automobil a dosiahla tak rekordný predajný výsledok už desiaty rok po sebe. Toyota verí filozofii lokalizácie svojich vozov tak, aby zodpovedali rozličným špecifickým požiadavkám európskych zákazníkov. To znamená, že aktivity firmy v Európe – či už ide o výrobu, výskum a vývoj alebo marketing – sú lokalizované priamo v oblastiach, ktorým sú ich služby určené.

Dnes sa firme Toyota darí z tohto prístupu ťažiť. Po celej Európe si vybudovala neotrasiteľnú reputáciu vďaka spoľahlivosti, zákazníckym službám a celkovej spokojnosti. To všetko za podpory siete 28 nadnárodných predajných spoločností v 48 krajinách a celkového počtu 3000 predajných miest.

Nepretržitú expanziu firmy Toyota v Európe potvrdzuje nedávne zahájenie výstavby deviatej výrobnej linky Toyota na území Európy, umiestnenej v Petrohrade v Rusku. Továreň má byť sprevádzkovaná v decembri roku 2007.

/
Naše zásady elektronického súkromia

Používame súbory cookies na našich stránkach, aby sme vám mohli poskytnúť lepšie služby. Ak ste s týmto spokojný, používajte naďalej túto stánku normálne, alebo zistite ako upraviť súbory cookies.