GT86

História športových vozidiel Toyota (časť 7)

Pre obdivovateľov športových vozidiel a verných fanúšikov značky Toyota bol príchod modelu GT86 v roku 2011 vítanou úľavou. Pretože nemohli už niekoľko rokov uspokojiť svoje túžby kvôli ochudobneniu modelového radu o vozidlá MR2, Celica a Supra, zrodenie modelu GT86 bolo presne tým, na čo tak dlho čakali.

Návrat k nefalšovanej radosti z jazdy

Tím zapálených návrhárov a konštruktérov, so spoločným cieľom ponúknuť nefalšovanú radosť za volantom, vyvinul model GT86, ktorý posunul pôžitok z riadenia klasického športového vozidla na novú úroveň. Vzorom pritom boli bývalé športové ikony značky Toyota, ako napr. 2000GT a AE86. Toyota GT86 stavala na atribútoch osvedčených u športových vozidiel, teda na usporiadaní s motorom vpredu a s pohonom zadných kolies; dvojlitrový motor s protibežnými piestami a pôvabné krivky potom preniesli to najlepšie z histórie modelov Toyota zameraných na vodiča do modernej doby.

Toyota GT86 s vysokootáčkovým zážihovým motorom posunutým dozadu, pohonom kolies zadnej nápravy, nízkym ťažiskom a ľahkou karosériou ponúkla záujemcom skvelé jazdné vlastnosti a priam elektrizujúce reakcie – teda presne to, čo konštruktéri prisľúbili.

/
/
 
/
/

Čerešničkou na dizajnérskej torte je napríklad ikonické označenie 86 na volante GT86, pričom dokonca aj priemer koncoviek výfuku predstavuje presne 86 mm s odkazom na štvorcovú konfiguráciu motora (86 x 86 mm) a vývojové označenie 86.

Podobne ako rad ikonických predchodcov značky Toyota si aj model GT86 získal veľké uznanie po celom svete za nespútaný pôžitok z jazdy a návrat k jednoduchej, cenovo dostupnej radosti za volantom. Vďaka svojej robustnej dynamike sa Toyota GT86 tešila z úspechov v mnohých typoch motoristických súťaží po celom svete. Za zmienku stojí najmä to, že v roku 2015 sa začal ponúkať rallyový špeciál GT86 CS-R3 ako cenovo dostupná vstupenka do sveta súťažného rallye, vrátane svetového rallyového šampionátu (WRC).

Budúcnosť športových vozidiel Toyota

Približne v dobe uvedenia modelu GT86 predstavil Akio Toyoda, prezident automobilky Toyota, svoju víziu bezprostrednej budúcnosti firmy: ‘Pokračujeme vo výrobe stále lepších automobilov’ a ‘Pokiaľ to neprináša radosť za volantom, nie je to správny automobil.’

Takže ak zohľadníme staronový zámer celej automobilky a evidentný výsledok tohto mentálneho postoja so zameraním na vodiča v podobe Toyoty GT86, ako by mohla vyzerať budúcnosť vozidiel nadväzujúcich na bohaté tradície automobilky Toyota?

Viac informácií o tradíciách automobilky Toyota

Vízia budúcnosti

História športových vozidiel Toyota (časť 8)

Naše zásady elektronického súkromia

Používame súbory cookies na našich stránkach, aby sme vám mohli poskytnúť lepšie služby. Ak ste s týmto spokojný, používajte naďalej túto stánku normálne, alebo zistite ako upraviť súbory cookies.