GT86

História športových vozidiel Toyota (časť 7)

Pre obdivovateľov športových vozidiel a verných fanúšikov značky Toyota bol príchod modelu GT86 v roku 2011 vítanou úľavou. Pretože nemohli už niekoľko rokov uspokojiť svoje túžby kvôli ochudobneniu modelového radu o vozidlá MR2, Celica a Supra, zrodenie modelu GT86 bolo presne tým, na čo tak dlho čakali.

Návrat k nefalšovanej radosti z jazdy

Tím zapálených návrhárov a konštruktérov, so spoločným cieľom ponúknuť nefalšovanú radosť za volantom, vyvinul model GT86, ktorý posunul pôžitok z riadenia klasického športového vozidla na novú úroveň. Vzorom pritom boli bývalé športové ikony značky Toyota, ako napr. 2000GT a AE86. Toyota GT86 stavala na atribútoch osvedčených u športových vozidiel, teda na usporiadaní s motorom vpredu a s pohonom zadných kolies; dvojlitrový motor s protibežnými piestami a pôvabné krivky potom preniesli to najlepšie z histórie modelov Toyota zameraných na vodiča do modernej doby.

Toyota GT86 s vysokootáčkovým zážihovým motorom posunutým dozadu, pohonom kolies zadnej nápravy, nízkym ťažiskom a ľahkou karosériou ponúkla záujemcom skvelé jazdné vlastnosti a priam elektrizujúce reakcie – teda presne to, čo konštruktéri prisľúbili.

/
/
 
/
/

Čerešničkou na dizajnérskej torte je napríklad ikonické označenie 86 na volante GT86, pričom dokonca aj priemer koncoviek výfuku predstavuje presne 86 mm s odkazom na štvorcovú konfiguráciu motora (86 x 86 mm) a vývojové označenie 86.

Podobne ako rad ikonických predchodcov značky Toyota si aj model GT86 získal veľké uznanie po celom svete za nespútaný pôžitok z jazdy a návrat k jednoduchej, cenovo dostupnej radosti za volantom. Vďaka svojej robustnej dynamike sa Toyota GT86 tešila z úspechov v mnohých typoch motoristických súťaží po celom svete. Za zmienku stojí najmä to, že v roku 2015 sa začal ponúkať rallyový špeciál GT86 CS-R3 ako cenovo dostupná vstupenka do sveta súťažného rallye, vrátane svetového rallyového šampionátu (WRC).

Budúcnosť športových vozidiel Toyota

Približne v dobe uvedenia modelu GT86 predstavil Akio Toyoda, prezident automobilky Toyota, svoju víziu bezprostrednej budúcnosti firmy: ‘Pokračujeme vo výrobe stále lepších automobilov’ a ‘Pokiaľ to neprináša radosť za volantom, nie je to správny automobil.’

Takže ak zohľadníme staronový zámer celej automobilky a evidentný výsledok tohto mentálneho postoja so zameraním na vodiča v podobe Toyoty GT86, ako by mohla vyzerať budúcnosť vozidiel nadväzujúcich na bohaté tradície automobilky Toyota?

Vízia budúcnosti

História športových vozidiel Toyota (časť 8)

Naše zásady elektronického súkromia

Používame súbory cookies na našich stránkach, aby sme vám mohli poskytnúť lepšie služby. Ak ste s týmto spokojný, používajte naďalej túto stánku normálne, alebo zistite ako upraviť súbory cookies.