Nová Toyota Yaris 2017

Nové varianty výbavy a motor 1,5 l

2017-03-24

Príbeh úspechu modelu Yaris pokračuje s komplexným zlepšovacím programom

Spoločnosť Toyota zrealizovala program komplexného vylepšenia vozidla vo výške 90 miliónov eur s cieľom posilniť úspech modelu Yaris. V rámci neho značka predstavuje nový štýl a stupne výbavy, ponúka lepšiu ovládateľnosť a bezpečnosť vozidla a zároveň doň zavádza nový, vysokovýkonný 1,5-litrový zážihový motor. Nový Yaris sa aktuálne predáva v rekordných počtoch a podľa všetkého sa jeho predaj vyšplhá do ešte väčších výšin.

ZAVEDENIE NOVÉHO, podstatne prepracovaného radu Yaris by malo byť ďalším impulzom k úspechu tohto malého hatchbacku od spoločnosti Toyota. Od uvedenia jeho tretej generácie na trh v roku 2011 Yaris neustále zvyšuje svoj podiel na trhu s vozidlami kategórie B (supermini) v západnej Európe. Počet predaných kusov tohto modelu v minulom roku stúpol na viac ako 208 000, čo predstavuje nárast predaja na viac ako 6,5 percenta.

Tento výkon poskytuje silnú platformu, na ktorej možno posilniť uznávané kvality modelu Yaris a rozšíriť jeho príťažlivosť pre nových a čoraz náročnejších zákazníkov na vysoko konkurenčnom trhu. Dizajn, kvalita, výkonnosť a bezpečnosť sú pre nich najdôležitejšími kritériami pri kúpe automobilu a stali sa hlavnými oblasťami, na ktoré sa zameral aj zlepšovací program spoločnosti Toyota.

Hybridný pohon naďalej zostáva unikátnym predajným parametrom modelu Yaris. Vozidlá Yaris s touto možnosťou pohonu v súčasnosti predstavujú viac ako 40 percent všetkých predaných modelov Yaris v Európe

Toyota Yaris má v Európe silnú tradíciu. Od roku 2001 sa vyrába vo výrobnom závode spoločnosti Toyota Motor Manufacturing vo francúzskom Valenciennes. V roku 2016 prekročila výroba tri milióny kusov, pričom vozidlá sa dodávajú nielen do európskych krajín, ale idú na vývoz do celého sveta, vrátane Afriky, severnej Ameriky a trhov na Blízkom východe.

Celosvetový projekt na čele s Európou


Spoločnosť Toyota odovzdala veľkú časť zodpovednosti za utváranie podoby nového Yarisu svojim európskym prevádzkam, čím reflektuje silu a kvalitu trhu s vozidlami kategórie B v tomto regióne. A najmä je to prvý raz, čo zmeny vytvorené pre model Yaris v Európe prevezme priamo aj jeho sesterský model Vitz, ktorý sa vyrába v Japonsku.

Zmeny vykonané v rámci 90-miliónového zlepšovacieho programu sú omnoho hlbšie než len obyčajný „facelift stredného veku“. V rámci neho sa zaviedlo vyše 900 nových dielov, ktoré majú vylepšiť dizajn, dynamický výkon a bezpečnosť vozidla. Nový vzhľad modelu prináša výrazné zmeny v štýlovej úprave prednej i zadnej časti a bol vytvorený v európskom dizajnovom štúdiu ED2 spoločnosti Toyota na juhu Francúzska.

DIZAJN EXTERIÉRU


Kľúčovým kritériom pri úvahách zákazníkov segmentu B o kúpe vozidla je dizajn. Tím z európskeho dizajnového centra ED2 spoločnosti Toyota sa preto zameral na to, aby dodal novému Yarisu aktívnejší a dynamickejší vzhľad a súčasne komunikoval kultivovanejší charakter. Na dosiahnutie tohto cieľa dostala predná i zadná časť vozidla novú architektúru dizajnu, ktorá prináša výraznejšiu trojrozmernú kvalitu a väčší dôraz na horizontálne línie s cieľom vyjadriť široký postoj a nízke ťažisko.

Výsledkom je dynamickejší a emotívnejší tvar, ktorý zosilňuje charakteristiky dizajnových princípov Keen Look a Under Priority, ktoré vyznáva spoločnosť Toyota.

Zmenený dizajn prednej časti vozidla obsahuje nový nárazník, ktorý vytvára tvar „katamaránu“. Jeho široké časti plynulo prechádzajú od nových svetlometov a lemujú širokú lichobežníkovú mriežku chladiča. Výsledkom je výraznejší trojrozmerný efekt a dojem širšieho, lepšie usadeného postoja vozidla. Zjednodušením dizajnu v okolí hlavného loga Toyota sa zvýšil celkový dynamický charakter vozidla.

Samotná mriežka chladiča absolvovala nové spôsoby úpravy, ktoré dodali novému Yarisu energickejší vzhľad: prináša dizajn s plástovým vzorom pre dvojfarebnú výbavu Bi-tone a dizajn so „stupňovitými“ vodorovnými pruhmi pre ostatné stupne výbavy, ktorý opäť vytvára trojrozmerný efekt. Úpravou prešli aj integrované kryty hmlových svetiel po oboch stranách mriežky. V prepracovanej verzii majú kompaktnejšiu zapustenú a vertikálnu líniu, ktorá sa plynulo klenie ponad vonkajšiu hranu nárazníka – navyše s jasným chrómovým prvkom na verziách s vyšším stupňom výbavy, ktorý je v ponuke aj na stredných stupňoch výbavy v rámci doplnkového vybavenia.

Toyota Yaris 2017 - Dizajn
Nový dizajn svetlometov


Rysy dizajnového jazyka Keen Look v prednej časti vozidla sú ďalej rozvinuté v nových svetlometoch, ktoré tvoria nový svetelný rukopis vyjadrujúci sebadôveru a individualitu. Tam, kde sú umiestnené svetlá na denné svietenie s diódami LED, svetlovody vytvárajú okolo hlavného svetlometu vidlicovitú obrubu, ktorá plynulo prechádza do jednej línie; táto línia siaha až za projektorové svetlomety a tvorí ladiace chrómové lemovanie, ktoré sa tiahne k hlavnému logu Toyota uprostred.

V ponuke je na modeloch s vyššou výbavou, zatiaľ čo na verziách so stredným a stredne vyšším stupňom výbavy je výrazný vidlicovitý vzor tvorený pomocou štíhlych stredových ozdobných chrómových líšt vo vnútri svetlometu.

Dynamický bočný pohľad


Pri pohľade zboku má nový Yaris ešte viac dynamiky, pričom väčší dôraz je na osovej línii karosérie, ktorá prechádza spredu dozadu. Nové dvere batožinového priestoru a zadné svetlá tu v profile vozidla vytvárajú dojem väčšej dĺžky a napnutosti. Nová ozdobná lišta spodnej časti dverí dodáva vozidlu športovejší vzhľad; vedie pohľad elegantne do línie nových zadných združených svetiel s lesklým čiernym alebo chrómovým náterom, podľa stupňa výbavy.

Sortiment kolies pre nový Yaris obsahuje tri nové úpravy diskov: 15-palcové strieborné disky s krytom pre stredný stupeň výbavy, viaclúčové 15-palcové zliatinové disky pre modely so stredne vyšším stupňom výbavy a nové 16-palcové disky kolies so strojom opracovanou povrchovou úpravou pre hybridný model Chic.

Prepracovaný dizajn zadnej časti s novými dverami batožinového priestoru, nárazníkom a združenými svetlami

Dojem väčšej kultivovanosti zadnej časti vozidla sa odráža vo výraznejšej centrálnej hmote, ktorú vytvára nové riešenie dverí batožinového priestoru. Ich dizajn umocňuje horizontálny dôraz so zadnými združenými svetlami, ktoré siahajú od zadných krídel až na samotné dvere. Zadné svetlá v závislosti od stupňa výbavy konkrétneho modelu obsahujú brzdové a koncové svetlá so svetlovodmi LED, ktoré vyjadrujú exkluzívnu kvalitu nového modelu Yaris, a – rovnako ako predné svetlá – prinášajú osvetlenie s charakteristickým rukopisom.

Podľa rovnakej koncepcie ako v prípade nového dizajnu prednej časti bola vytvorená architektúra „katamaránu“ aj v zadnej časti vozidla. Prináša nové riešenie nárazníka, ktoré dokonale ladí s líniami dverí batožinového priestoru, a budí tak dojem nízkeho ťažiska a širokého postoja na ceste. Výrazný charakter tohto dizajnu umocňuje nový tvar plochy lemujúcej tabuľku s evidenčným číslom vozidla a pridanie čiernych prvkov obloženia v dolnom nárazníku, ktoré sú lemované reflektorom a zdobené pruhovaným vzorom horizontálnych línií.4

Ponuka farieb karosérie pre nový Yaris sa rozšírila o dva nové laky – modrý odtieň Hydro Blue a červený Tokyo Red, takže teraz je v ponuke celkovo 10 rôznych farieb karosérie.

Nová Toyota Yaris 2017
Nová Toyota Yaris 2017
DIZAJN INTERIÉRU


Najdôležitejšie pri úpravách interiéru nového modelu Yaris bolo zachovať vzhľad aj atmosféru kabíny vo sviežom a modernom duchu. Nový interiér prináša nové čalúnenie, farby a prvky obloženia, a taktiež modernejšie prístroje a ovládacie prvky, ktorých cieľom je zaistiť vynikajúce ergonomické vlastnosti a výkon používateľského rozhrania HMI (pre komunikáciu medzi človekom a strojom).

Kombimeter v bloku prístrojov pre vodiča má nové „binokulárne“ riešenie s dvojitým analógovým ciferníkom vedľa nového 4,2-palcového farebného multifunkčného informačného displeja TFT, ktorý sa od stredného stupňa výbavy dodáva ako súčasť štandardného vybavenia. Pomocou prepínačov na trojramennom volante je možné voliť a nastavovať rôzne informácie a údaje o vozidle. Samotný volant má nový vzhľad a je zdobený lesklými čiernymi vložkami (na strednom stupni výbavy a vyššie). Kombimeter lemuje nová chrómová lišta, ktorá dodáva vzhľadu krajší efekt.

Medzi ďalšie zmeny patria nové vetracie otvory v tvare vrtule, modré osvetlenie prístrojového panela a tiež zaoblenejšia a hladšia úprava multimediálnej obrazovky a ovládacích prvkov v stredovej konzole, vrátane nových prepínačov, ktoré majú krajší vzhľad a zároveň jednoduchšie ovládanie.

Nová Toyota Yaris 2017

Nové čalúnenie, obloženie a výber farieb


Nový Yaris ponúka zákazníkom väčší výber možností úpravy interiéru. Ponúka nové, farebne zladené čalúnenie a farby obloženia, ktoré ladia so vzhľadom kabíny.

Nová Toyota Yaris 2017

Model so základným stupňom výbavy ponúka prístrojový panel so sivou vložkou v kombinácii s novým čiernym textilným čalúnením s výrazným vzorom „kohútej stopy“ na operadle a vankúši prostredného sedadla. V novom strednom stupni výbavy má látka elegantný čierno/sivý vzor s postupným prechodom farieb, kým vložka prístrojového panela a horná lišta dverí majú tónovaný tmavosivý odtieň s príjemne mäkkým povrchom a vzorom zvieracej kože. Na modeloch so stredne vyšším stupňom výbavy sa použilo rovnaké čalúnenie doplnené čiernym prístrojovým panelom a obložením dverí.

Pre dvojfarebné verzie Yaris Bi-tone je vyhradená špeciálna úprava interiéru pre každú farebnú kombináciu karosérie: modrá pre modro/čiernu, vínovočervená pre červeno/čiernu, teplá sivá pre bronzovo/čiernu a čierna pre bielo/čiernu. Farebná úprava sa vzťahuje na vložku prístrojového panela a obloženie dverí plus vložky v operadlách sedadiel a lemovanie operadiel aj vankúšov sedadiel.

Vyšší výkon hybridnej hnacej sústavy


Toyota Yaris je v kategórii vozidiel B naďalej unikát, pretože ponúka zákazníkom možnosť výberu hybridného pohonu a príležitosť na vlastnej koži zažiť plynulú, uvoľnenú a intuitívnu jazdu, akú táto svetová technológia od spoločnosti Toyota len dokáže ponúknuť – a to všetko spolu s vynikajúcou úrovňou spotreby paliva a najnižšími emisiami CO2 v triede (od 75 g/km). Konštruktéri spoločnosti Toyota brali pri vývoji nového Yarisu do úvahy reakcie zákazníkov, aby pochopili, čo a kde by mohli zlepšiť, aby vozidlo prinášalo ešte tichšiu a pohodlnejšiu jazdu s lepším ovládaním a presnejším riadením.

Skutočný prínos hybridného pohonu


Spoločnosť Toyota zavádza inteligentný nástroj na zber údajov, ktorý má pomôcť európskym predajcom názorne predviesť zákazníkom, ako funguje hybridná technológia a aké sú jej skutočné výhody.

Box Driveco sa už používa na siedmich európskych trhoch pre modely s hybridným pohonom, vrátane modelu Yaris Hybrid, a na ďalších deviatich je pripravený na pilotné štúdie. Ide o automatický protokol, ktorý zbiera údaje o vzdialenosti, čase a priemernej rýchlosti skúšobných jázd, ako aj o úseku cesty, ktorý vozidlo prejde v plnoelektrickom režime (EV), s nulovou spotrebou paliva a nulovými emisiami výfukových plynov. Tieto údaje je možné stiahnuť a prezerať pomocou aplikácie pre smartfón alebo tablet, spolu s porovnaním s predchádzajúcim výkonom ako aj s výsledkami, ktoré dosiahli ostatní vodiči.

Driveco už zaznamenal údaje z 900 hybridných vozidiel Yaris Hybrid a jazdách v dĺžke viac ako pol milióna kilometrov v každom prostredí, od centier miest až po horské cesty. Kombinované výsledky ukazujú, že vozidlá išli spoločne v elektrickom režime viac ako 54 % času a dosiahli reálnu priemernú spotrebu paliva 5,0 l/100 km.

Nová Toyota Yaris 2017
Nová Toyota Yaris 2017
Ešte tichšia jazda


Aj keď hybridné vozidlá značky Toyota sú známe svojím tichým chodom, konštruktéri nového modelu Yaris vykonali na vozidle kompletnú revíziu, aby zistili, kde je možné dosiahnuť zlepšenie v oblasti potlačenia hluku a vibrácií, najmä s dôrazom na zníženie prenikania hluku z pohonnej jednotky pri zrýchľovaní.

Výsledkom je prijatie komplexného radu opatrení, ku ktorým patrí: inštalácia prepracovaných držiakov motora, väčší obmedzovač nakláňania motora, nové predné hnacie hriadele a predný pomocný rám, alebo upravený systém nasávania vzduchu vo vzduchovej komore. Upravený je aj výfukový systém, ktorý má nový pomocný tlmič.

Jazdný komfort a ovládateľnosť vozidla


Nová konštrukcia držiakov motora taktiež zabezpečuje, že nový model Yaris Hybrid prináša pohodlnejšiu jazdu s menším chvením vozidla, ku ktorému dochádza v dôsledku pohybu motora pri jazde po nerovnom povrchu. Zmeny boli vykonané aj v oblasti tlmiacej sily tlmičov a konštrukcie ventilov s cieľom zvýšiť mieru pohodlia pri súčasnom zachovaní jazdných vlastností vozidla.

Elektrický posilňovač riadenia je vyladený tak, aby sa znížilo trenie a zabezpečila plynulejšia odozva na vstupy vodiča. Lepším zosúladením úsilia vodiča pri riadení s odozvou vozidla sa zlepšila sledovateľnosť v zákrutách.

Nový 1,5-litrový zážihový motor


V novom modeli Yaris sa predstavuje nový 1,5-litrový štvorvalcový zážihový motor, ktorý je novým prírastkom v sortimente motorov a nastupuje na miesto aktuálneho 1,33-litrového agregátu. Vyvinutý bol v očakávaní budúcej emisnej normy Euro 6c a zákonom predpísaných homologačných požiadaviek RDE (Real Driving Emission). Nový motor vyrába spoločnosť Toyota Motor Industries Poland v Poľsku.

Agregát je členom rodiny motorov od spoločnosti Toyota s technológiou ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency), ktorej podstatou je zvýšenie tepelnej účinnosti prostredníctvom zdokonalenia spaľovania. Využíva výhody technických noviniek, ktoré prinášajú lepší výkon a príjemnejší zážitok z jazdy, pričom podľa aktuálnych parametrov Nového európskeho jazdného cyklu (NEDC) súčasne znižujú spotrebu paliva až o 12 percent*.

V novom Yarise vyvinie motor bez preplňovania s objemom 1 496 cm3 maximálny výkon 111 k (DIN)/82 kW a dodá 136 Nm maximálneho krútiaceho momentu pri 4 400 otáčkach za minútu. Jeho citlivosť zaisťuje pohodlnú jazdu v mestskej premávke rovnako ako na otvorených cestách. V porovnaní s 1,33-litrovou jednotkou je nový motor pri zrýchlení z nuly na 100 km/h o 0,8 sekundy rýchlejší (11,0 s oproti 11,8 s), pričom rýchlosť pri predbiehaní na piatom prevodovom stupni sa zlepšila o viac než sekundu – rýchlosť z 80 km/h na 120 km/h dosiahne za 17,6 sekundy v porovnaní s 18,8 s.

Špičkové svetové skúsenosti spoločnosti Toyota v oblasti technológií hybridného pohonu sa osvedčili pri riešení výziev, ktoré predstavuje nová emisná norma Euro 6c a homologačný cyklus RDE. Vidno to v novom motore, ktorý dosahuje 38,5-percentnú tepelnú účinnosť, čo ho stavia medzi najlepšie na trhu. Túto hodnotu sa podarilo dosiahnuť pomocou vysokého kompresného pomeru 13,5 : 1, zavedením systému chladenej recirkulácie výfukových plynov (EGR) a predĺžením času variabilného časovania ventilov, aby mohol motor prepínať z Ottovho na Atkinsonov cyklus, a dodávať tak optimálny výkon v rôznych jazdných podmienkach.

Vyšší kompresný pomer bolo možné dosiahnuť vďaka konštrukcii spaľovacej komory a nových piestov, ktoré napomáhajú tvorbe homogénnej zmesi vzduchu a benzínu a podporujú rýchle spaľovanie. Chladený systém EGR znižuje teplotu spaľovania a zabraňuje tiež klepaniu motora. Navyše objem opätovne vstreknutých inertných plynov umožňuje zníženie hydraulických strát pri nízkom a strednom zaťažení motora, čím sa zvyšuje jeho celková účinnosť.

Nová Toyota Yaris 2017


Zavedenie nového systému variabilného časovania sacích ventilov (VVT-iE)** – umožňuje motoru prepínať z Ottovho na Atkinsonov cyklus (a naopak) v zlomku sekundy. Uzatvorenie sacieho ventilu, ktoré je riadené elektronicky, sa oneskorí, čím sa skráti fáza kompresie a ešte viac sa znížia hydraulické straty (Atkinsonov cyklus), a umožní sa rýchly návrat do Ottovho cyklu v záujme lepšieho výkonu pri vysokom zaťažení. Fázový posun výfukového vačkového hriadeľa je riadený hydraulicky.

Konštruktéri sa zamerali aj na zníženie spotreby paliva pri ustálenej rýchlosti na diaľnici. Výsledkom je použitie vodou chladeného zberného výfukového potrubia, ktorý značka Toyota použila na svojom vozidle po prvý raz. Obmedzením teploty plynu tak nie je potrebné obohacovať zmes kvôli znižovaniu teploty spaľovania pri ľubovoľnej diaľničnej rýchlosti. V dôsledku toho sa zníži spotreba paliva aj produkcia emisií výfukových plynov.

Rovnako ako ďalšie motory s technológiou ESTEC od spoločnosti Toyota, aj 1,5-litrový motor využíva výhody najnovších opatrení určených na zníženie strát trením.

Bezpečnostný balík Toyota Safety Sense ako súčasť štandardnej výbavy


Spoločnosť Toyota kladie v rámci svojho záväzku vyrábať stále lepšie automobily na prvé miesto bezpečnosť, čo je zárukou, že výhody pokročilých technológií nebudú obmedzené len pre luxusné modely s najvyššími stupňami výbavy, ale budú dostupné pre všetkých. Verná tomuto mravnému základu zaviedla komplexný balík bezpečnostný funkcií pod názvom Toyota Safety Sense ako súčasť štandardnej výbavy do všetkých nových modelov Yaris.

Znamená to, že každé vozidlo tohto modelového radu bude vybavené systémami, ktoré dokážu zabrániť tomu, aby došlo k nehode, alebo aspoň zmierniť následky, ak k nárazu predsa len dôjde. Bezpečnostný balík obsahuje prednárazový bezpečnostný systém s autonómnym systémom núdzového brzdenia, automatické diaľkové svetlá, varovný systém nežiaduceho vybočenia z jazdného pruhu a – na modeloch s vyšším ako základným stupňom výbavy – aj asistenta rozpoznávania dopravných značiek.

Prednárazový bezpečnostný systém využíva vpredu nainštalovaný laser na sledovanie cesty pred vozidlom. Ak hrozí nebezpečenstvo bezprostrednej zrážky, systém upozorní vodiča a pripraví brzdy na to, aby núdzovo zabrzdili v okamihu zošliapnutia brzdového pedála. Ak vodič na upozornenie nezareaguje, systém spustí autonómne núdzové brzdenie, aby spomalil vozidlo, a zmiernil tak závažnosť nárazu.

Automatické diaľkové svetlá dokážu zaregistrovať svetlomety protiidúcich vozidiel i zadné svetlá vozidiel na ceste vpredu a automaticky prepínajú medzi stretávacími a diaľkovými svetlami, aby nedošlo k oslneniu iných vodičov. Zároveň udržiavajú čo najlepšie osvetlenie pri jazde v noci.

Varovný systém nežiaduceho vybočenia z jazdného pruhu sleduje vodorovné značenie jazdných pruhov na vozovke a pomáha zabrániť nehodám, ktoré spôsobujú vozidlá pri vychyľovaní zo svojho jazdného pruhu. Ak sa Yaris začne vychyľovať zo svojho jazdného pruhu bez toho, aby vodič použil smerové svetlá a oznámil zmenu smeru jazdy, systém ho upozorní vizuálnym aj zvukovým výstražným znamením.

Asistent rozpoznávania dopravných značiek informuje vodičov o najdôležitejších upozorneniach, varovaniach a príkazoch na ceste, a to aj v prípade, že prešli okolo dopravnej značky bez povšimnutia. Systém rozpoznáva značky, ako je napríklad povolená rýchlosť či „zákaz predbiehania“, a zobrazuje ich na farebnom multifunkčnom informačnom displeji TFT na kombimetri vodiča. Ak vodič prekročí povolenú rýchlosť, systém spustí výstražný svetelný aj zvukový signál.

Na zvýšenie bezpečnosti osôb na palube vozidla sú bezpečnostné pásy na zadných sedadlách odteraz vybavené obmedzovačmi sily a predpínačmi. Opierky hlavy majú vylepšený tvar, ktorý lepšie chráni cestujúcich pred zranením krčnej chrbtice, a prepracovaný je aj tvar hlavových airbagov. Inštalácia detských sedačiek je odteraz jednoduchšia vďaka úprave systému Isofix a označeniu kotviacich bodov.

*s prevodovkou CVT - ** variabilné časovanie ventilov – inteligentný elektromotor

TECHNICKÉ ÚDAJE 1.5 Dual VVT-iE 1.5 Dual VVT-iE 1.5 VVT-i Hybrid
HNACIE ÚSTROJENSTVO



Kód motora 1KR-FE 2NR-FKE 1NZ-FXE Motorgenerátor
Typ 3 valce v rade 4 valce v rade 4 valce v rade Synchrónny motor s trvalým magnetom
Zdvihový objem (cm3) 998 1 496 1 497
Kompresný pomer 11,5 : 1 13,5 : 1 13,4 : 1
Max. výkon (k(DIN)/kW pri ot./min.) 69/51 pri 6 000 111/82 pri 6 000 100/74 45 kW



(celkový výkon systému)
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min.) 95 pri 4 300 136 pri 4 400 111 pri 3 600 - 4 400 (zážihový motor) 169 NM
VÝKON 5-stup. manuál 6-stup. manuál Prevodovka CVT Planétová prevodovka
Max. rýchlosť (km/h) 155 175 175 165
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s) 15,3 11 11,2 11,8
SPOTREBA PALIVA (l/100 km) 5-stup. manuál 6-stup. manuál Prevodovka CVT Planétová prevodovka
V meste (*so systémom Start&Stop) od 4,8* do 5,2 od 5,7* do 6,3 od 5,0* do 6,0 31
Mimo mesta (*so systémom Start&Stop) od 3,7* do 3,8 od 3,9* do 4,2 od 3,8* do 4,1 3,3
Kombinovaná (*so systémom Start&Stop) od 4,1* do 4,3 od 4,6* do 5,0 od 4,2* do 4,8 3,3
EMISIE CO2 (g/km) 5-stup. manuál 6-stup. manuál Prevodovka CVT Planétová prevodovka
Kombinovaná prevádzka (*so systémom Start&Stop) od 95* do 99 od 103* do 112 od 96* do 108 75
VONKAJŠIE ROZMERY (mm)
Celková dĺžka 3 945
Celková šírka 1 695
Celková výška 1 510
Rázvor 2 510
Rozchod kolies vpredu (15"/16") 1 485/1 465
Rozchod kolies vzadu (15"/16") 1 470/1 455
BATOŽINOVÝ PRIESTOR (dm3)
Objem so zdvihnutými zadnými sedadlami (VDA) 286 286

*s prevodovkou CVT

Naše zásady elektronického súkromia

Používame súbory cookies na našich stránkach, aby sme vám mohli poskytnúť lepšie služby. Ak ste s týmto spokojný, používajte naďalej túto stánku normálne, alebo zistite ako upraviť súbory cookies.