Toyota je najhodnotnejšou automobilovou značkou

podľa spoločnosti Interbrand

2017-09-29

Toyota sa už tradične umiestnila na popredných miestach rebríčka najhodnotnejších automobilových značiek Best Global Brands 2017 od spoločnosti Interbrand. Hodnota značky Toyota je v tomto roku 50,291 mld. dolárov. Firma sa opäť umiestnila v prvej desiatke najhodnotnejších globálnych značiek a obsadila 7. miesto.

Toyota sa zaradila medzi najhodnotnejšie značky sveta spolu s takými firmami, ako je Microsoft, Amazon, Coca-Cola alebo Samsung. Najväčší výrobca hybridných automobilov predstihol o. i. Facebook, Disney a Intel. Autori rebríčka zdôraznili zapojenie Toyoty do vývoja nízkoemisných automobilov.

Toyota sa už vyše desať rokov nachádza na prvom mieste v odvetví a jej dominantné postavenie potvrdzujú všetky renomované rebríčky značiek. Toyota zakladá svoje dobré meno na mimoriadnej kvalite, trvanlivosti a spoľahlivosti svojich automobilov, vynikajúcom zákazníckom servise a intenzívnom vývoji moderných technológií.

Spoločnosť ako prvá uviedla hybridný automobil na súčasný automobilový trh. Prius, ktorý debutoval v roku 1997, využíval pokročilý pohon pozostávajúci z benzínového a elektrického motora, napájaného elektrickou energiou získanou pri brzdení auta. Optimálne využitie obidvoch motorov bolo možné vďaka použitiu jedinečného planétového prevodu. Táto koncepcia, zodpovedná za výnimočný výkon hybridného pohonu vo vylepšenej podobe, sa dodnes používa v hybridoch od Toyoty. Súčasné hybridy tejto značky môžu jazdiť po meste a pritom počas 50 – 70 % času využívať iba elektromotor, čo sa premieta do výraznej úspory paliva a zníženia emisií.

Toyota je svetovým lídrom na trhu s hybridmi a zároveň investuje do ďalších technológií pohonu využívajúcich elektromotor, ako sú automobily na vodíkové palivové články, autá na elektrický pohon nabíjané z verejnej siete a plug-in hybridy. Toyota Mirai je v súčasnosti technicky najpokročilejším vozidlom s vodíkovým pohonom na trhu a nová generácia Prius Plug-in Hybrid je jedným z najvýkonnejších vozidiel so spaľovacím motorom na svete. V nadchádzajúcich rokoch uvedie Toyota na trh elektrické automobily a sériu hybridov v dynamickejších, športovejších verziách.

Spoločnosť tiež investuje do rozvoja vodíkovej infraštruktúry v mnohých častiach sveta. Zapojenie sa do vývoja vodíkových technológií bolo ocenené v rebríčku „Change the World” časopisu Fortune, v ktorom sa Toyota umiestnila na 8. mieste a na prvom mieste v automobilovom odvetví.

Ďalšou oblasťou, v ktorej sa Toyota dynamicky rozvíja, je umelá inteligencia, robotika, autonómne autá a internet do auta. Toyota investovala miliardu dolárov do výskumu v týchto oblastiach a zriadila v Spojených štátoch výskumnú spoločnosť Toyota Research Institute. Spoločnosť zároveň po celom svete nadväzuje spoluprácu s predstaviteľmi verejného a súkromného sektora s cieľom vyvíjať vo vozidlách moderné komunikačné technológie, ako aj bezpečnostné systémy a umelú inteligenciu.

 
Nejhodnotnější značky na světě podle zprávy Best Global Brands 2017 od společnosti Interbrand
Miesto Značka Sektor Hodnota značky
(mld. USD)
1 Apple Technológie 184,15
2 Google Technológie 141,7
3 Microsoft Technológie 80
4 Coca-Cola Nápoje 69,7
5 Amazon Predaj 64,8
6 Samsung Technológie 56,2
7 Toyota Automobilizmus 50,3
8 Facebook Technológie 48,2
9 Mercedes-Benz Automobilizmus 47,8
10 IBM Obchodno
podnikateľské služby
46,8
Najhodnotnejšie automobilové značky podľa správy Best Global Brands 2017 od spoločnosti Interbrand
Miesto v Top 100 Značka Hodnota značky
(mld. USD)
7 Toyota 50,3
9 Mercedes-Benz 47,8
13 BMW 41,5
20 Honda 22,7
33 Ford 13,6
35 Hyundai 13,2
38 Audi 12
39 Nissan 11,53
40 Volkswagen 11,52
48 Porsche 10,1
69 Kia 6,7
73 Land Rover 6,1
77 Harley-Davidson 5,7
87 Mini 5,1
88 Ferrari 4,9
98 Tesla 4
Zdroj:
interbrand.com
Naše zásady elektronického súkromia

Používame súbory cookies na našich stránkach, aby sme vám mohli poskytnúť lepšie služby. Ak ste s týmto spokojný, používajte naďalej túto stánku normálne, alebo zistite ako upraviť súbory cookies.