Toyota GR Supra

Technické údaje

Zamerané na zážitky

Vývoj novej Toyoty Supra nebol postavený len na parametroch výkonu alebo najlepších časoch na okruhu, ale na cieľavedomom zameraní na zážitky za volantom. Spojením výkonu, vyváženosti a agility ponúka všetkým nadšencom naozaj vrcholnú formu radosti spojenej s riadením.

/

Ovládateľnosť

Nová Toyota GR Supra bola vytvorená ako športové vozidlo v tej najčistejšej forme. Krátky rázvor, široký rozchod kolies, tuhý podvozok, ľahká konštrukcia a nízke ťažisko poskytnú vodičom úchvatnú kombináciu sily, agility a precíznej ovládateľnosti. Aby sme to dosiahli, nebudeme robiť žiadne kompromisy.
Ďalšie informácie

Film "Ready to play"

V novej Toyote GR Supra hrá dôležitú úlohu systém adaptívneho odpruženia AVS. Konštrukcia zavesenia so vzperami McPherson s vinutými pružinami a dvojitými kĺbmi na prednej náprave a päťprvkový systém vzadu prináša vysokú mieru pohodlia vo chvíľach, kedy sa chcete za volantom uvoľniť.

50:50. Nekompromisne.

Usporiadanie s motorom vpredu a pohonom zadných kolies novej Toyoty GR Supra zaručuje dokonalé rozloženie hmotnosti 50:50 medzi prednou a zadnou nápravou. Vďaka ľahkému, avšak tuhému rámu z hliníkovo-oceľového kompozitu sa vodič môže tešiť stabilitou prispievajúcou k istote za volantom, zdanlivo neobmedzenou priľnavosťou a neutrálnym jazdným chovaním.

Vyššia tuhosť, vyššia presnosť

Vysoká tuhosť karosérie novej Toyoty GR Supra umožnila precíznejšie a detailnejšie doladenie geometrie zavesenia kolies a tlmičov. Vďaka extrémnej tuhosti nápravy zavesenia predných kolies a bodov upevnenia priečnych ramien nápravy je zaistená precízna charakteristika pri zatáčaní. Použitím hliníka u vodiacich ramien a naklápacích ložísk sa zase znížila neodpružená hmotnosť vozidla v prospech špičkovej agility a účinnosti.

Zlatý pomer

Ideálne vyváženie v zmysle skvelej agility a špičkovej stability sa dosahuje v situácii, kedy pomer medzi dĺžkou rázvora a šírkou rozchodu kolies predstavuje 1,5 až 1,6. Nová Toyota GR Supra, čerpajúca zo skúseností na svetovej úrovni konštrukcie a dizajnu v motoristickom športe, dosahuje dokonalý "zlatý pomer" 1,55 v prospech mimoriadnej agility a stability pri jazde v limite.

Jazdné výkony

Vpredu uložený radový šesťvalec 3,0 litra novej Toyoty GR Supra, ktorý je vo svojom živle na bežných cestách i pretekárskych okruhoch, disponuje všetkými esenciami potrebnými k nabudeniu vašich zmyslov. Jednotka používajúca jedno turbodúchadlo typu Twin Scroll, vysoko presný systém priameho vstrekovania paliva a premenné časovanie ventilov dosahuje najvyšší výkon 340 k (DIN) a krútiaci moment 500 Nm pre zrýchlenie na 100 km/h za 4,3 s a najvyššiu rýchlosť 250 km/h.
Viac informácií

Jazdné režimy

S dvomi jazdnými režimami si môžete novú Toyotu GR Supra prispôsobiť podľa momentálnej nálady. Prepnite z Normal na Sport a čaká vás okamžitá odozva i zodpovedajúce zvukové sprevádzanie motora, zmena charakteru radenia, úprava nastavenia tlmičov, taktiež iný charakter riadenia a nastavenia aktívneho diferenciálu. Pre ešte lepšiu kontrolu nad dynamickými schopnosťami vozidla je tu špeciálne nastavenie „track“ s obmedzením zásahov stabilizačného systému.

Aktívny diferenciál

Aktívny diferenciál novej Toyoty GR Supra zvyšuje stabilitu a výkon vozidla s využitím všetkých vlastností pneumatík. Väčšia stabilita sa prejavuje vo všetkých fázach zatáčania a brzdenia a maximálna kontrola pri zrýchľovaní pri výjazde zo zákruty.

Osemstupňová automatická prevodovka

Ultra hladký šesťvalec v novej Toyote GR Supra je zladený s prepracovanou osemstupňovou automatickou prevodovkou (s možnosťou radenia pomocou páčok pod volantom), ktorá zaisťuje bleskové zmeny prevodov a precíznu kontrolu v zákrutách v rámci aktuálnych podmienok.

Spoľahlivý brzdový účinok

Aby ste si dynamické možnosti novej Toyoty GR Supra mohli vychutnať do poslednej kvapky, vychádza vozidlo s výkonnými brzdami so štvorpiestkovými strmeňmi Brembo a jeho 19" zliatinové disky kolies obúvajú vysoko priľnavé pneumatiky Michelin Pilot Super Sport.

Akcelerácia z miesta

Funkcia Launch Control zaisťuje maximálny záber pre suverénnu akceleráciu z miesta; nová Toyota GR Supra tak dosiahne rýchlosti 100 km/h iba za 4,3 sekundy a potom pokračuje až k limitu 250 km/h.

/
Dizajn

Markantný dizajn novej Toyoty GR Supra s dlhou kapotou, kompaktnou karosériou a dvojitým vydutím strechy nepochybne nadchne fanúšikov volantu a získa si srdce i rozum milovníkov klasických športových vozidiel. Dizajnový motív "zhustený extrém" sa prvý raz ukázal v podobe pozoruhodného koncepčného vozidla Toyota FT-1 od kalifornského dizajnového štúdia CALTY; dômyselne spája aerodynamiku pretekárskeho vozidla s moderným a výrazným vzhľadom, ktorý priamo hlása výborné jazdné schopnosti.
Ďalšie informácie

Dizajnová koncepcia "zhustený extrém"

Koncepcia dizajnu "zhustený extrém" odkazuje priamo na prevedenie karosérie novej Toyoty GR Supra. Motív "zhustenosti" je zrejmý zo vzťahu medzi veľkými kolesami, krátkym rázvorom a celkovou dĺžkou vozidla. Pojem "extrém" sa zase odráža v rozkročenom postoji vozidla s úzkymi proporciami kabíny a širokým rozchodom kolies, čo prináša skvelú manévrovateľnosť a stabilitu.

Aerodynamika v športovom duchu pretekárskeho tímu GAZOO Racing

Nová Toyota GR Supra, čerpajúca z konštrukčných skúseností v motoristickom športe na svetovej úrovni, dosahuje optimálny odpor vzduchu a vztlakovú silu, taktiež ideálne rozloženie hmotnosti medzi prednou a zadnou nápravu. Jej markantné dvojité vydutie strechy znižuje aerodynamický odpor bez obetovania priestoru pre hlavu, zatiaľ čo vydutá hrana zadného spojleru potláča vztlakové sily.

Markantné detaily

Široký rozchod kolies a krátke previsy novej Toyoty GR Supra dopĺňajú impozantné 19" zliatinové disky kolies a markantné svetlomety so šesticou LED zdrojov. S poukazom na pretekárske korene sú zadné hmlové svetlá i cúvacie svetlá zložené z bodových LED zdrojov, zoskupených v strede spodnej partie nárazníka.

Pohodlie

Nová Toyota GR Supra s vodičsky zameraným kokpitom, sedadlami inšpirovanými pretekárskym svetom a prémiovými technológiami je ideálnym všestranným vozidlom, schopným ponúknuť pohodlie cestného GT, kedykoľvek o neho budete stáť, taktiež ovládanie športového vozidla, kedykoľvek ho budete potrebovať. Centrálny multimediálny systém s displejom 8,8" sprostredkuje funkcie navigácie, služby Supra Connect (na vybraných trhoch), hudbu a hands-free volanie; bežný život potom uľahčuje systém bezkľúčového odomykania vozidla a spúšťanie motora (Smart Entry and Start) alebo veľký batožinový priestor s možnosťou rozšírenia.
Ďalšie informácie

/

Sedadlá inšpirované pretekárskym svetom

Sedadlá v novej Toyote GR Supra sa inšpirovali svetom motoršportu a disponujú elektrickým nastavovaním (vr. bedrovej opierky), vyhrievaním a ukladaním polohy do pamäti. Prevedenie sedadiel čalúnených kožou zaručuje pohodlie na všetkých cestách i vynikajúcu oporu, najmä na okruhoch.

Adaptívne svetlomety

V novej Toyote GR Supra vždy budete mať skvelý výhľad na vozovku. Adaptívne svetlomety, zadné svetlá i svetlá denného svietenia využívajú LED technológiu; vonkajšie spätné zrkadlá i spätné zrkadlo v kabíne disponuje automatickou clonou. Pohodlie zvyšujú stierače s dažďovým senzorom a zadná kamera.

Špičkový systém palubného infotainmentu

Až sa budete chcieť len oprieť a relaxovať, nová Toyota GR Supra vám ponúkne Bluetooth® a USB, resp. centrálny 8,8" displej, navigáciu a služby Supra Connect (na vybraných trhoch). Prémiový audiosystém JBL s 12 reproduktormi a bezdrôtovú nabíjačku mobilných telefónov.

Bezpečnosť na prvom mieste

Nová Toyota GR Supra ako vysoko výkonné športové vozidlo kladie na bezpečnosť mimoriadny dôraz. Paket Supra Safety+ zahŕňa sledovanie slepého uhlu a systém pre stráženie jazdných pruhov, systém monitorovania prevádzky za vozidlom (RCTA), inteligentné parkovacie senzory s automatickým brzdením a funkciou e-Call, ktorá v prípade vážnej nehody automaticky odošle záchranným zložkám informáciu o polohe vozidla. Všetky Toyoty GR Supra sú ďalej vybavené adaptívnym tempomatom (ACC) s podporou zastavovania a rozchádzania.

Kokpit

Kokpit novej Toyoty GR Supra, inšpirovaný prevedením kabín pretekárskych monopostov, stavia vodiča do stredu diania. Nastaviteľné bočné vankúše sedadiel a prepracované kolenné opierky poskytujú potrebnú oporu pri rýchlom prechádzaní zákrutami, zatiaľ čo digitálny prístrojový štít a projekčný displej (vo výbave Premium) zreteľne zobrazuje rýchlosť, informácie infotainmentu a navigácia priamo v zornom poli vodiča.
Ďalšie informácie

Asymetrický stredový panel

Asymetrický stredový panel v kabíne novej Toyoty GR Supra tvorí jasný deliaci prvok medzi útulným kokpitom vodiča a pomerne otvorenejším priestorom pre spolujazdca. Na stredovom paneli sa hrdo týči ovládací panel klimatizácie s dotykovými spínačmi a pamäťou pre jednoduché ovládanie; o niečo vyššie je upevnený 8,8" centrálny displej multimédií. Ten je možné ovládať buď ako dotykovú obrazovku alebo pomocou otočného prvku.

Aktívny akustický systém

Nová Toyota GR Supra ponúka akustický systém "Active Sound Design" s dvomi voliteľnými režimami akustického sprevádzania podľa momentálnej nálady vodiča. Režim Normal pre bežné cestovanie sprostredkuje tichú a kultivovanú jazdu pre dokonalé zakončenie náročného dňa, zatiaľ čo režim Sport vydáva pri podraďovaní vysoké tóny praskotu a chrapotu, inšpirované pretekárskymi vozidlami.

Výkon - technické údaje

Maximálny výkon340 k (DIN) pri 5000 až 6500 ot/min
Najvyšší krútiaci moment500 Nm pri 1600 až 4500 ot/min
Akcelerácia
(0-100 km/h)
4,3 s
Maximálna rýchlosť
(s elektronickým obmedzovačom)
250 km/h
Emisie CO2
(kombinované, korel. hodnota podľa NEDC)
170 g/km
/
Červená Prominence
Vaše nastavenie súborov cookie

Naše webové stránky používajú súbory cookie, aby sme vám mohli poskytovať lepšie služby. Pokiaľ voči tomu nemáte námietky, pokračujte v používaní týchto webových stránok ako obvykle; v opačnom prípade sa tu môžete informovať o tom, ako zmeniť nastavenie súborov cookie.

Potvrďte svoju voľbu označením zaškrtávacieho políčka v prípade, že súhlasíte; pokiaľ nesúhlasíte, zaškrtnutie zrušte:

OK