1. Spoločnosť
  2. Motor 1.2 Turbo

1.2 Turbo D-4t 116 K Zoznámte Sa S Novou Jednotkou S Turbodúchadlom

1.2 Turbo D-4T 116 k

Nekompromisná dynamika a úspornosť


Preplňovaný štvorvalcový motor Toyota s objemom 1,2 litra je majstrovské dielo, ktoré zaujme svojimi výsledkami a nízkou spotrebou paliva. Konštrukcia tejto pohonnej jednotky je mimoriadne precízna, pracuje v Ottovom aj Atkinsonovom cykle a je vybavená dvojitým chladiacim systémom. Ukazuje možnosti konštruktérov spoločnosti Toyota, zavádza nové štandardy, ale predovšetkým je vďaka nej jazda v modeli Toyota skutočne príjemná.

Zoznámte sa s  jejnajdôležitejšímivlastnosťami:

Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k - Toyota Corolla
Štvorvalcový motor 1.2 Turbo D-4T 116 k má dokonalé výsledky, nízku spotrebu a značnú flexibilitu, vďaka ktorej je možné s istotou vykonávať všetky manévre. Legendárna Toyota Corolla Hatchback alebo Toyota Corolla TS Kombi s týmto motorom spotrebuje v kombinovanej prevádzke 6,2 – 6,9 l/100 km (podľa WLTP).Štvorvalcový motor 1.2 Turbo D-4T 116 k - Crossover Toyota C-HR

Najnovšia jednotka spoločnosti Toyota:
radosť z jazdy

Štvorvalcový motor 1.2 Turbo D-4T 116 k má dokonalé výsledky, nízku spotrebu a značnú flexibilitu, vďaka ktorej je možné s istotou vykonávať všetky manévre. Legendárna Toyota Corolla Hatchback alebo Toyota Corolla TS Kombi s týmto motorom spotrebuje v kombinovanej prevádzke 6,2 – 6,9 l/100 km (podľa WLTP).

Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k - Toyota Corolla

Dynamika: vysoký krútiaci moment

Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k má krútiaci moment na úrovni 185 Nm, pričom maximum dosahuje pri 1 500 – 4 000 otáčkach za minútu. Toyota ponúka flexibilitu a dynamiku v plnom rozsahu otáčok. Opýtajte sa na motor 1.2 Turbo D-4T 116 k počas skúšobnej jazdy a presvedčte sa, ako rýchlo vozidlo reaguje na povely vodiča.

Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k - Nízka spotreba

Nízka spotreba: Ottov cyklus a Atkinsonov cyklus

Nový motor 1.2 Turbo D-4T 116 k od spoločnosti Toyota dokáže ako jediný vo svojom segmente pracovať v Ottovom aj v Atkinsonovom cykle. Počas pomalej jazdy v prvej fáze cyklu kompresie, kedy sa piest pohybuje nahor, sú nasávacie ventily otvorené dlhšie než v Ottovom cykle. Ak je potrebný väčší výkon, motor sa vráti do Ottovho cyklu, v ktorom možno naplno využiť potenciál motora. Výsledkom je nižší odpor motora a menšia spotreba paliva, čo si určite všimnete vďaka menej častým návštevám čerpacej stanice.

Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k - Spoľahlivosť

Spoľahlivosť: dvojitý chladiaci systém

Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k má dná piestov chladené zospodu prúdmi oleja a samostatné chladenie boku motora, ktoré pracuje nezávisle od systému regulácie teploty hlavy. Medzichladič je vybavený aj samostatným nízkoteplotným obvodom chladeným kvapalinou. Konštruktéri spoločnosti Toyota venovali množstvo pozornosti tomu, aby mala jednotka vhodnú pracovnú teplotu, takže má lepšie parametre, vyššiu spoľahlivosť a výsledky.

Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k - Výsledky

Výsledky: nízka hmotnosť

Nízka hmotnosť jednotky je ďalší aspekt, ktorý zdokonaľuje výsledky vášho vozidla a prispieva aj k výraznejším úsporám. Vďaka invencii konštruktérov spoločnosti Toyota, ktorí pri konštrukcii motora použili ľahké materiály, sa ho podarilo zbaviť prebytočných kilogramov. Vaša Toyota sa preto vyznačuje lepším rozložením hmotnosti, má dynamické riadenie a hravo zrýchľuje.

Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k

Bezpečnosť: výkon na zavolanie

Vysoký krútiaci moment, dostupný v širokom rozsahu od 1 500 do 4 000 otáčok za minútu, sa premieta do vyššej bezpečnosti pri predbiehaní. Ak riadite vozidlo s manuálnou prevodovkou, pri zrýchľovaní je potrebné len zriedka preraďovať na nižší prevodový stupeň.

Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k - Toyota C-HR - bezproblémová prevádzka

Toyota: bezproblémová prevádzka

Naši konštruktéri navrhli pohonnú jednotku vozidla tak, aby bola úsporná a prinášala radosť z jazdy – a to bez toho, aby pritom museli siahnuť ku kompromisom v oblasti odolnosti. Jazda v modeli Toyota s motorom 1.2 Turbo D-4T 116 k je stávka na istotu aj počas najdlhšej cesty. Vďaka kvalite značky Toyota môžete zostať pokojní počas celej doby životnosti vozidla.

Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k - Multidrive S

Pohodlie: prevodovka Multidrive S

Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k je v ponuke s prevodovkou Multidrive S, ktorá zaisťuje komfortnú jazdu, je bezporuchová a prispieva k nižšej spotrebe paliva.

Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k - Priame vstrekovanie paliva

Priame vstrekovanie paliva

Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k je vybavený priamym vstrekovaním paliva, ktoré minimalizuje straty energie a zaisťuje precízne dávkovanie benzínu podľa jazdných podmienok. Tepelná účinnosť tohto motora je neobyčajne vysoká na úrovni 36 %. Turbodúchadlo využíva proces recirkulácie splodín na zlepšenie výsledkov a efektivity. Inteligentná konštrukcia jednotky 1.2 Turbo D-4T 116 k umožňuje v porovnaní s klasickými motormi ušetriť až 20 % paliva bez zhoršenia dynamiky.

Toyota: Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k - systém iMT

Plynulá jazda: systém iMT

Manuálna prevodovka vybavená systémom IMT podporuje vodiča, aby bola jazda plynulá, pretože reaguje na záber spojky pri rozjazde a prispôsobuje predvolené otáčky motora pri podraďovaní a aj pri zaraďovaní vyššieho prevodového stupňa. Krútiaci moment sa teda vždy prispôsobí rýchlosti a prevodu a preradenie nikdy nie je trhavé.