Mirai: 0% emisie. 100% vizionár.

Zoznámte sa s európskymi vlastníkmi vozidiel Mirai

Toyota sa môže pochváliť dlhou históriou nekonvenčného a vizionárskeho myslenia: od predstavenia prvého sériovo vyrábaného vozidla s plno hybridným systémom pohonu (1997) až po uvedenie futuristického modelu Mirai na vodíkové palivo (2014). Toyota Mirai, ktorá sa od svojho uvedenia teší sľúbenej odozve, je plno elektrická, napriek tomu ju nikdy nemusíte dobíjať: elektrinu si vyrába sama a bez akýchkoľvek emisií pomocou výnimočnej súpravy palivových článkov.

Stále viac ľudí sa stotožňuje s víziou zhmotnenou modelom Mirai, ktorý mení spôsob nášho cestovania a súčasne dokladuje, že vodík nie je len vzdialenou príležitosťou, ale že budúcnosť už nastala. Osobne sme sa stretli s niekoľkými prvými majiteľmi vozidiel Mirai, aby sme zistili, ako vnímajú budúcnosť mobility a to, či nás priekopnícke technológie Toyoty Mirai posúvajú smerom k vodíkovej spoločnosti.

Srdcom Toyoty Mirai sú výnimočné a avantgardné technológie, ktoré napĺňajú potreby zákazníkov najrôznejšieho druhu: nadšencov do využívania obnoviteľných zdrojov energie, ľudí usilujúcich o budovanie vodíkovej infraštruktúry, občanov používajúcich Mirai pre bežné každodenné povinnosti alebo pre matky vychovávajúce novú generáciu ekológov.

Birgit Liodden je vôbec prvou súkromnou majiteľkou Toyoty Mirai v Nórsku a súčasne nadšenou ochrankyňou životného prostredia, ktorá sa rozhodla prispieť k riešeniu problému znečistenia v Osle cestou vodíkovej technológie a používania Toyoty Mirai v každodennom živote.

Robert Döring je vedúcim sekcie verejnej politiky v spoločnosti Enertrag, ktorá je jednou z najväčších európskych firiem v oblasti obnoviteľných zdrojov energie. Zatiaľ čo jeho firma je jedným z priekopníkov v obore, on vyjadruje rovnaký prístup k používaniu Toyoty Mirai ako firemného vozidla s progresívnou technológiou palivových článkov.

Ulrika Lindahl pracuje ako vedúca projektov a rozvojových stratégií vo švédskom meste Mariestad, ktoré intenzívne investuje do infraštruktúry obnoviteľných zdrojov: výhradným zdrojom energie dvoch predškolských zariadení sú fotovoltaické články a vodík, pričom mesto prevádzkuje fotovoltaickú elektráreň s napojením na distribučnú sieť a vodíkovú stanicu.

Nicolas Iwan je výkonným riaditeľom iniciatívy H2 Mobility, ktorej cieľom je budovanie vodíkovej infraštruktúry v Nemecku. Používaním Toyoty Mirai je Nicolas schopný názorne všetkým ukázať, že vodík skutočne funguje a de facto predstavuje budúcnosť mobility.

Jakob Kroksgaard je spoluzakladateľom spoločnosti H2 Logic, ktorá dnes spadá do skupiny NEL Hydrogen, venujúca sa výstavbe vodíkových čerpacích staníc. Používanie Toyoty Mirai je v dokonalom súlade s Jakobovou profesiou a Mirai je zároveň jeho obľúbeným prostriedkom pre každodenné jazdy, pretože predstavuje udržateľné, pohodlné a spoľahlivé vozidlo. Jakob s Toyotou Mirai ušiel už viac ako 77 tisíc kilometrov a toto číslo stále rastie.

Zistite viac

Online služby MyT Online služby MyT Zistite viac Toyota Mirai druhej generácie Toyota Mirai druhej generácie Zistite viac Turecká rely Turecká rely Prvé a druhé miesto pre Toyotu. Nový vodíkový kamión Nový vodíkový kamión prejde 480 km na jedno natankovanie Rely Fínsko Rely Fínsko Tänak triumfoval s Toyotou Yaris WRC na domácej pôde Nemecký prieskum Nemecký prieskum Najspokojnejší sú vodiči Toyoty! Nová Toyota Supra A90 Nová Toyota Supra A90 Legenda je späť! Tím TOYOTA GAZOO Racing Tím TOYOTA GAZOO Racing zvíťazil na Le Mans Toyota Camry Toyota Camry sa vracia do Európy. Koncepčný model GR Super Sport Koncepčný model GR Super Sport Superšport budúcej generácie. Premiéry Toyoty Premiéry Toyoty Toyota na autosalóne vo Frankfurte 2017 Toyota C-HR Toyota C-HR Zoznámte sa s modelom navrhnutým s vášňou