Spoločnosť Toyota zrealizovala program komplexného vylepšenia vozidla vo výške 90 miliónov eur s cieľom posilniť úspech modelu Yaris. V rámci neho značka predstavuje nový štýl a stupne výbavy, ponúka lepšiu ovládateľnosť a bezpečnosť vozidla a zároveň doň zavádza nový, vysokovýkonný 1,5-litrový zážihový motor. Nový Yaris sa aktuálne predáva v rekordných počtoch a podľa všetkého sa jeho predaj vyšplhá do ešte väčších výšin.
ZAVEDENIE NOVÉHO, podstatne prepracovaného radu Yaris by malo byť ďalším impulzom k úspechu tohto malého hatchbacku od spoločnosti Toyota. Od uvedenia jeho tretej generácie na trh v roku 2011 Yaris neustále zvyšuje svoj podiel na trhu s vozidlami kategórie B (supermini) v západnej Európe. Počet predaných kusov tohto modelu v minulom roku stúpol na viac ako 208 000, čo predstavuje nárast predaja na viac ako 6,5 percenta.
Tento výkon poskytuje silnú platformu, na ktorej možno posilniť uznávané kvality modelu Yaris a rozšíriť jeho príťažlivosť pre nových a čoraz náročnejších zákazníkov na vysoko konkurenčnom trhu. Dizajn, kvalita, výkonnosť a bezpečnosť sú pre nich najdôležitejšími kritériami pri kúpe automobilu a stali sa hlavnými oblasťami, na ktoré sa zameral aj zlepšovací program spoločnosti Toyota.
Hybridný pohon naďalej zostáva unikátnym predajným parametrom modelu Yaris. Vozidlá Yaris s touto možnosťou pohonu v súčasnosti predstavujú viac ako 40 percent všetkých predaných modelov Yaris v Európe
Toyota Yaris má v Európe silnú tradíciu. Od roku 2001 sa vyrába vo výrobnom závode spoločnosti Toyota Motor Manufacturing vo francúzskom Valenciennes. V roku 2016 prekročila výroba tri milióny kusov, pričom vozidlá sa dodávajú nielen do európskych krajín, ale idú na vývoz do celého sveta, vrátane Afriky, severnej Ameriky a trhov na Blízkom východe.
Spoločnosť Toyota odovzdala veľkú časť zodpovednosti za utváranie podoby nového Yarisu svojim európskym prevádzkam, čím reflektuje silu a kvalitu trhu s vozidlami kategórie B v tomto regióne. A najmä je to prvý raz, čo zmeny vytvorené pre model Yaris v Európe prevezme priamo aj jeho sesterský model Vitz, ktorý sa vyrába v Japonsku.
Zmeny vykonané v rámci 90-miliónového zlepšovacieho programu sú omnoho hlbšie než len obyčajný „facelift stredného veku“. V rámci neho sa zaviedlo vyše 900 nových dielov, ktoré majú vylepšiť dizajn, dynamický výkon a bezpečnosť vozidla. Nový vzhľad modelu prináša výrazné zmeny v štýlovej úprave prednej i zadnej časti a bol vytvorený v európskom dizajnovom štúdiu ED2 spoločnosti Toyota na juhu Francúzska.