Rely Nemecko je známa ako kombinácia rôznych typov skúšok na asfalte počas celého podniku. Patria sem úzke úseky medzi vinicami, náročný vojenský priestor Baumholder aj rýchle vidiecke cesty. Nastavenie podvozka a voľbu obutia môžu komplikovať rozličné charakteristiky ciest i často sa meniace klimatické podmienky.
Východiskovým bodom rely je tentoraz jazero Bostalsee, pričom podnik začína nová superšpeciálka v blízkosti Saarbrückenu. Ďalšou divácky atraktívnou časťou je rýchlostná skúška Wadern-Weiskirchen, ktorá sa v piatok trikrát zopakuje okolo viníc u Mittelmoselu a Grafschaft. V sobotu sa podnik presúva do vojenského priestoru Baumholder, kde prebehne celkom deväť rýchlostných skúšok, vrátane dvoch prejazdov po železobetónovom povrchu Panzerplatte s dĺžkou 41,97 km. V nedeľu sa dvakrát zopakujú dve rýchlostné skúšky: v meste Losheim am See a v regióne St. Wendeler Land, ktorá súčasne predstavuje Power Stage končiaci na okraji servisného parku.
Hoci je Latvala známy predovšetkým pre svoje úspechy na drobnom štrku, slušné skóre dosiahol aj v Nemecku, kde dvakrát skončil ako druhý (v rokoch 2012 a 2015). Hänninen však v Nemecku súťažil iba raz, a to v roku 2011. Lappi tu vlani v kategórii WRC2 zvíťazil a celkovo dokončil ako siedmy.
„Tento rok to bude naša druhá rely na asfalte, takže bude zaujímavé pozorovať, ako vylepšenia zavedené na vozidle budú fungovať za odlišných podmienok. Vývoj vozidla pre asfaltový povrch stále prebieha a tento týždeň sme v rámci predštartového testovania skúšali niekoľko nových vecí. Podľa mojich skúseností z Nemecka v úlohe jazdca si pamätám, aké zákerné rýchlostné skúšky bývajú: platí, že čím vyššie je vaše poradie na štarte, tým je to ľahšie. Po Fínsku sa cítime sebavedomo, takže sa už tešíme na začatie rely a uvidíme, čo dokážeme. Myslím, že Yaris WRC by mal byť dobre pripravený.“
- Tommi Mäkinen (šéf tímu)