Rebríček hodnoty značiek BrandZ 2018

Toyota už šiestykrát za sebou lídrom

2018-06-04

Toyota opäť potvrdila svoje dominantné postavenie medzi automobilkami a šiestykrát za sebou (jedenástykrát v histórii) zaujala prvé miesto v rebríčku „BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands” analytickej spoločnosti Kantar Millward Brown.

Firma Kantar Millward Brown ocenila v roku 2018 hodnotu značky Toyota na 29,99 miliárd dolárov, čo je o 5 % viac, ako v uplynulom roku. Medzi všetkými globálnymi značkami zaujala Toyota 36. miesto.

Ako sa uvádza v správe BrandZ, Toyota za svoje prvé miesto medzi motoristickými značkami vďačí renomé producenta vozidiel preslávených svojou kvalitou a spoľahlivosťou. Je nutné dodať, že Prius si aj v tomto roku udržal poprednú pozíciu na trhu hybridných automobilov, a ďalej, že Toyota investuje do rozvoja autonómnej jazdy a dokonca za týmto účelom založila nový výskumný ústav Toyota Research Institute-Advanced Development.

Toyota Yaris :: Rebríček hodnoty značiek BrandZ 2018
Toyota Auris :: Rebríček hodnoty značiek BrandZ 2018

V roku 2018 sa hodnota všetkých značiek motoristického odvetvia zvýšila o 7 %. Podiel na tom má najmä rastúca popularita SUV a automobilov prémiovej triedy. Z výskumov spoločnosti Kantar Millward Brown vyplýva, že sú teraz automobily bezpečnejšie a technologicky vyspelejšie ako kedykoľvek predtým, a preto sú menej často menené za nové. Predaj áut vzrástol predovšetkým vo väčšine priemyslových regiónov sveta. V Európe sa predaj áut zvýšil na 15,6 miliónov vozidiel.

Toyota Corolla :: Rebríček hodnoty značiek BrandZ 2018
Toyota Prius Plug-in :: Rebríček hodnoty značiek BrandZ 2018
Najhodnotnejšie motoristické značky v rebríčku BrandZ 2018
Pozícia Značka Hodnota značky v roku 2018 (v miliardách dolárov) Medziročná zmena hodnoty značky
1 Toyota 29,987 +5%
2 Mercedes-Benz 25,684 +9%
3 BMW 25,624 +4%
4 Ford 12,742 -2%
5 Honda 12,695 +4%
6 Nissan 11,425 +1%
7 Audi 9,630 +3%
8 Tesla 9,415 +60%
9 Maruti Suzuki 6,375 nová
10 Volkswagen 5,986 nová