Nápadné dizajnové spracovanie
Tím pracujúci pre európske dizajnérske štúdio (ED2) spoločnosti Toyota preskúmal nové nápady v oblasti farieb, textúr a ozdobných prvkov a vytvoril koncept Toyota C-HR Hy-Power. Ide o novú interpretáciu crossovera s obrovským vizuálnym dojmom, ktorý úzko súvisí s využitím nového výkonnejšieho hybridného pohonu.
Toyota C-HR sa teší obrovskému úspechu už od svojho uvedenia koncom roka 2016, keď automobilka vstúpila na trh crossoverov strednej triedy. Vozidlo okamžite zapôsobilo svojím nápadných štýlom a atraktívnymi jazdnými vlastnosťami, ktoré sú zásluhou novej platformy TNGA (Toyota New Global Architecture). Najnovšia generácia hybridného pohonu od spoločnosti Toyota si tiež získala obrovskú popularitu medzi zákazníkmi a v rámci európskeho predaja dosiahla väčšinový podiel (viac ako 75 percent).
Sériovo vyrábaný model poslúžil dizajnérom automobilky Toyota ako inšpirácia pri skúmaní možností, ako vytvoriť hybridnú verziu s ešte vyšším výkonom a tiež pôsobivejším a emotívnejším dizajnom. Výsledkom je koncept Toyota C-HR Hy-Power, vytvorený tímom európskeho dizajnérskeho štúdia (ED)2 spoločnosti Toyota v južnom Francúzsku, ktorý sa predstaví vo svetovej premiére na frankfurtskom autosalóne 2017.
Zámerom automobilky bolo vytvoriť pre model Toyota C-HR taký dizajn, ktorý by viedol k vzniku mimoriadne atraktívneho vozidla schopného ešte výraznejšie zapôsobiť na zákazníkov s veľmi individuálnym vkusom a životným štýlom, ktorí kladú dôraz na štýlovosť vozidla a potešenie z jazdy. Nový koncept ďalej rozvíja architektonický motív „diamantu“ použitý v sériovom modeli, pričom sa môže pochváliť vysokou kvalitou spracovania a zmyslom pre detail v každom ohľade. Dizajnové riešenie okrem toho odráža aj prítomnosť výkonnejšieho hybridného pohonu, ako predzvesť budúceho rozšírenia hybridného programu značky Toyota.
Dizajnéri už od samého začiatku projektu Toyota C-HR Hy-Power Concept vedeli, že želaný výsledok nechcú dosiahnuť širokou paletou možností osobného prispôsobenia ani pomocou dodatočne montovaných prvkov. Naopak, svoje schopnosti upriamili na posilnenie prirodzených dizajnových kvalít sériového modelu, a to prostredníctvom inovačného využitia farieb, povrchových úprav a ozdobných detailov. Koncept v zásade využíva rovnakú karosériu ako vozidlo prezentované v showroomoch.
Dizajnéri štúdia ED2 hlbšie rozpracovali motív diamantu, tvoriaci základ štýlu modelu Toyota C-HR. Inšpirovali sa pritom prírodnými silami, ktoré menia uhlík na diamanty, a tiež tým, ako pevná skala dokáže vnútri skrývať žeravé, roztavené jadro. Tento spôsob myslenia ich priviedol k použitiu nového strieborného laku Dark Carbon s matnou úpravou, ktorý umocňuje súhru medzi ostrými líniami a hlboko vytvarovanými povrchmi vozidla. Tento efekt zdôrazňujú aj lesklé čierne prvky, ako napríklad predný spodný spojler, oblasť nad znakom Toyota vpredu a obloženie oblúkov kolies. Tmavý chróm tento efekt tiež posilňuje, čo dokazujú ozdobné prvky svetlometov, rámy okien a 20-palcové zliatinové disky kolies.
Dramatický kontrast sa podarilo dosiahnuť nádherným využitím eloxovanej povrchovej úpravy v odtieni Burning Orange na predných stĺpikoch, krytoch vonkajších spätných zrkadiel a ozdobnej lište v zostavách svetlometov. Rovnaká farba zvýrazňuje aj čiernu spodnú masku chladiča s diamantovým vzorom mriežky.
Použité farby, textúry a tvary dosahujú ešte výraznejší efekt na streche koncepčného vozidla. Celú jej plochu pokrýva jedinečná vrstva s diamantovou štruktúrou vytvárajúca fazetový, kryštalický vzor, ktorý prechádza od tmavočierneho odtieňa vzadu až do žiarivej eloxovanej oranžovej vpredu, pričom kombinuje kontrastné matné a lesklé plochy.