Vozidlo GR Supra GT4, ktoré vzniklo s cieľom umožniť motoristickým nadšencom zúčastňovať sa pretekov na celom svete, vychádza z GR Supra, prvého globálneho modelu TOYOTA GAZOO Racing predstaveného tento rok. Pri vývoji nového vozidla spojil tím svoje sily s tromi technickými partnermi. Pirelli sa postaralo o pneumatiky, Ravenol zaistil dodávky mazív a výfukové sústavy inovovala spoločnosť Akrapovič. Za vývojom a výrobou stojí Toyota Motorsport GmbH.
Koncepčný model GR Supra GT4 Concept mal premiéru v marci na autosalóne v Ženeve. Toyota GR Supra sa zas v júni prvýkrát zúčastnila pretekov 24 hodín Nürburgringu.
Kategória GT4 si získala obľubu u súkromných súťažných tímov pre nízke náklady a malé vstupné bariéry. Vozidlá sa môžu zapájať do pretekov po celom svete vrátane japonskej série vytrvalostných pretekov Super Taikyu (S-tai), európskeho seriálu GT4, vytrvalostného šampionátu VLN na Nürburgringu v Európe alebo seriálu Michelin Pilot Challenge v USA.
Toyota GR Supra je už teraz súčasťou amerického seriálu NASCAR Xfinity Series a od roku 2020 bude súťažiť v japonskom seriáli Super GT v kategórii GT500.

GR Supra GT4 – Technické špecifikácie
Podvozok | ||
Dĺžka | 4460 mm | |
Šírka | 1855 mm | |
Výška | 1250 mm | |
Konštrukcia | Oceľová karoséria s vysokopevnostným bezpečnostným rámom | |
Predný difúzor | Kompozit vystužený biovláknami | |
Zadné krídlo | Kompozit vystužený biovláknami | |
Palivová nádrž | V súťažnej špecifikácii, systém rýchlotankovania paliva | |
Sedadlo vodiča | Škrupinové sedadlo v súlade so štandardmi FIA | |
Motor a prevodovka | ||
Typ | Radový šesťvalec, jedno turbodúchadlo typu Twin Scroll | |
Zdvihový objem | 2998 cm3 | |
Prevodovka | Automatická, pohon zadných kolies | |
Mazivá | Ravenol | |
Výfuková sústava | Akrapovič | |
Podvozok, riadenie a brzdová sústava | ||
Zavesenie predných kolies | Vzpery McPherson | |
Zavesenie zadných kolies | Viacprvkové (multi-link) | |
Riadenie | Elektrický posilňovač, hrebeňové | |
Pneumatiky | Pirelli | |
Kolesá | Otvory pre päť skrutiek, 11 x 18" |
