Súčasťou plného hybridného pohonu Toyoty sú:
Všetky tieto zariadenia spolu stále automaticky spolupracujú v záujme dosiahnutia optimálneho toku energie pre čo najefektívnejšiu jazdu. Full-hybrid tak môže používať výhradne elektromotor, jazdiť len na benzín, alebo používať oba zdroje súčasne. Najdôležitejšie však je, že elektromotor rekuperuje energiu vznikajúcu pri brzdení a jej prebytky ukladá v akumulátore, ktorý tak vôbec nie je potrebné nabíjať.
Mimoriadne efektívna, dynamická a účinná benzínová jednotka od Toyoty, ktorá pracuje v Atkinsonovom cykle, zaistí potrebný výkon za akýchkoľvek jazdných podmienok, pričom súbežne dodáva energiu do generátora, a tým dobíja batériu. Benzínové motory od Toyoty zo série Dynamic Force ponúkajú najlepšiu termodynamickú účinnosť vo svojej triede – až 40 %, ktorej efektom je nízka spotreba pohonných hmôt v hybridnom režime.
Kompaktná planétová prevodovka rozdeľuje výkon medzi benzínovým a elektrickým motorom a umožňuje súčasne poháňať kolesá a dobíjať akumulátor pomocou generátora. Nahrádza klasickú prevodovku a poskytuje nekonečno rýchlostných stupňov podľa aktuálnych podmienok na ceste. Vďaka nej prenáša elektromotor maximálny krútiaci moment na kolesá a rekuperuje energiu z brzdenia.
Ľahký a neveľký hybridný akumulátor od Toyoty predstavuje trakčnú batériu najnovšieho nikel-metal-hydridového (NiMH) alebo lítiovo-iónového (Li-ion) typu. Nevyžaduje nabíjanie, pretože tento proces je vždy automatický, počas spomaľovania a brzdenia, v prípade potreby tiež pomocou generátora s využitím benzínového motora.
Riadiaca jednotka v hybridnom systéme plní kľúčovú funkciu pri odovzdávaní prúdu medzi akumulátorom a pohonnou sústavou. Invertor s „boost“ konvertorom na jednej strane premieňa mechanickú energiu z elektromotora na jednosmerný prúd do batérie, na druhej strane adaptuje napätie dodávané elektromotoru, aby sa zvýšila jeho účinnosť. Možnosť zvýšenia napätia z úrovne riadiacej jednotky značne zľahčuje batériu, ktorá tak môže byť ľahšia a menšia.
Automobil je vďaka nemu poháňaný nízkou intenzitou prúdu, čo prináša rad výhod (pozri: nízka intenzita prúdu). Vysoké napätie systému navyše umožňuje dosahovať vysoký maximálny výkon elektromotorov, takže pohon je dynamickejší a jazda na elektrický motor je možná aj pri vysokých rýchlostiach.
Nosičom náboja a hlavným zdrojom rizika spojeného s používaním elektroinštalácií nie je vysoké napätie, ale prúd. Pre zvýšenie bezpečnosti a vzhľadom na efektivitu a odolnosť pohonu musí byť intenzita prúdu v systéme čo najnižšia. Nízky prúd garantuje menšie straty na vinutí a teda aj pomalšie vybíjanie trakčnej batérie. Nízka intenzita prúdu navyše znižuje riziko prehriatia systému a porúch hybridnej sústavy, vyžaduje aj menší priemer vodičov v inštalácii, a tým znižuje náklady na hmotnosť systému.
Elektromotory sa vyznačujú vysokým krútiacim momentom dostupným od prvého okamihu. Aby sme však mohli hybridný systém používať nielen v meste, ale aj na dlhších cestách, musí byť vozidlo vybavené elektromotorom s vysokým výkonom, ktorý zvládne odpor zvyšujúci sa spolu s rýchlosťou. Rýchlosť otáčok takéhoto motora navyše musí byť dostatočná, aby sa automobil mohol pohybovať v bezemisnom režime, napr. na rýchlostných komunikáciách.
Je srdcom hybridného systému, ktoré umožňuje prietok energie medzi trakčnou batériou a elektromotormi. Striedač mení jednosmerný prúd (z trakčnej batérie) na striedavý (potrebný na napájanie elektromotora) a vykonáva túto činnosť v opačnom smere počas nabíjania batérií. Zásadné je, aby bol tento systém spoľahlivý a fungoval veľmi rýchlo, pretože musí zvládnuť podmienky na ceste, ktoré sa každú chvíľu menia. Ak je sústava striedača navyše vybavená ďalším konvertorom typu „boost”, je možné zvýšiť napätie v elektromotore. Možno tak zmenšiť prúd, ale aj napätie batérie, a teda aj jej rozmery a hmotnosť.
Plug-in hybrid má všetky výhody full-hybridu a navyše aj väčší dojazd na samotný elektromotor. Možno ho dobíjať z externého zdroja energie. Medzi modely tohto typu patrí dynamická Toyota RAV4 Hybrid Plug-in a Toyota Prius Plug-in Hybrid.
Elektrický pohon s vodíkovými palivovými článkami, ktorý vypracovala Toyota, vytvára energiu reakciou vodíka a kyslíka. Jediný vedľajší efekt predstavuje čistá voda. Tento proces je navyše kontrolovaný hybridnou technológiou, takže možno rekuperovať a skladovať energiu vzniknutú počas jazdy a pri brzdení. Vodíkový pohon je už dostupný v sériovo vyrábanom modeli Toyota Mirai.